fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg

W piątek, 5 lipca prezes BMW poinformował radę nadzorczą, że nie będzie się ubiegał o przedłużenie obecnego kontraktu na kolejną, pięcioletnią kadencję.

fot. Marlene Awaad/Bloomberg

Oznacza to, że odejdzie z koncernu 30 kwietnia 2020. Kruger nie zdradza na razie, jakie ma plany, wiadomo jednak, że skoro ma tylko 53 lata (jest zresztą najmłodszym prezesem w historii koncernu), z pewnością poszuka innej pracy. Z BMW jest związany od 27 lat. „Chcę poszukać nowych wyzwań i wykorzystać moje międzynarodowe doświadczenie w innych projektach – napisał w oświadczeniu. Nie wiadomo, czy decyzja Kruegera nie została wymuszona naciskiem rady nadzorczej, której członkowie ostatnio kilkakrotnie publicznie wyrażali wątpliwości, czy rzeczywiście był właściwym człowiekiem do zastąpienia charyzmatycznego Norberta Reithofera. Miał jednak wiedzę, pracował w większości firm należących do Grupy BMW, chociaż ostatnio pojawiły się opinie, że nie radzi sobie z wielkimi wyzwaniami rynku motoryzacyjnego, słabszym popytem czy fundamentalnymi zmianami, których konsekwencją m.in. jest konieczność zwiększania produkcji aut z napędem elektrycznym i autonomizacja transportu.

CZYTAJ TAKŻE: Harald Krueger, prezes BMW: Od początku wierzyłem w elektromobilność

Rada nadzorcza BMW, z którą Krueger był skonfliktowany, będzie rozmawiała o jego następcy na swoim lipcowym posiedzeniu. W kuluarach krążą dwa nazwiska kandydatów na szefa firmy z Monachium – gwiazdy koncernu, błyskotliwego Klausa Froehlicha, który dziś odpowiada za rozwój technologiczny, oraz zarządzającego produkcją Olivera Zipse.

fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg

Harald Krueger będzie drugim w historii BMW prezesem, który zakończył szefowanie po jednej tylko kadencji. Drugim był Helmut Panke, ale w jego przypadku chodziło o wiek. W 2006 roku obowiązywał w koncernie limit wieku dla prezesów. Panke zrezygnował na dzień przed swoimi 60. urodzinami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Audi AI:ME: Bardzo odległa wizja

Na salonie motoryzacyjnym w Szanghaju Audi zaprezentowało studyjny model o nazwie AI:ME. To wizja ...

Kupujesz SUV-a? Pomyśl o Maździe CX-5 i zobacz korzyści

Rozsądnie skalkulowany cennik, bogate wyposażenie, dynamiczne silniki i atrakcyjny wygląd to zaledwie część argumentów ...

Wolno przez Islandię

Na Islandii obowiązuje dodatkowe ograniczenie prędkości, obejmujące drogi szutrowe. Ale co się dziwić, skoro ...

Mazda MX-5: Czekaliśmy na to prawie 30 lat

W sierpniu 2018 roku Mazda zaprezentuje odnowioną wersję najpopularniejszego roadstera na świecie. MX-5 otrzyma ...

Volvo XC90: Modernizacja techniczna

W maju 2019 roku Volvo rozpocznie produkcję odświeżonej wersji XC90. Jedną z głównych nowości ...

Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi Exclusive: Nie taki diesel straszny

Tak wyszło, że w gamie silników Insigni najmocniejszą jednostką jest dwulitrowy diesel, dający z ...