Docelowo produkcja ma sięgnąć 100 tys. pojazdów rocznie. Mają to być auta klasy Peugeota Boxera lub Citroena Jumpera – na razie nie wiadomo czy będzie to nowa generacja któregoś z tych samochodów czy też zupełnie nowy model. Niewykluczone, że w Gliwicach produkowany będzie również auto dostawcze z napędem elektrycznym.
Peugeot Expert / fot. PSA
Obecnie w Gliwicach produkowany jest Opel Astra. W ub. roku z zakładu wyjechało 106,5 tys. tych aut w dwóch wersjach: astra V hatchback oraz astra sedan na bazie IV generacji modelu. Produkcja w porównaniu z poprzednim rokiem mocno zmalała. Przyjmując 7-letni cykl wytwarzania danego modelu, astra byłaby produkowana do 2022 roku. Oznaczałoby to, że przez jakiś czas Gliwice mogłyby produkować równolegle samochody osobowe i dostawcze.
Produkcja Opla Astry w Gliwicach.
Rozbudowa zakładu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie przed zimą inwestor będzie chciał zakończyć roboty ziemne. Należy przypuszczać, że powstaną nowe obiekty przeznaczone wyłącznie pod budowę samochodu dostawczego, jak np. lakiernia. Można szacować, że nakłady na dostosowanie Gliwic do nowej produkcji sięgną 200-250 milionów euro. Zdaniem ekspertów, potrzebne będzie także zwiększenie zatrudnienia. Obecnie przy produkcji w Gliwicach pracuje ok. 2 tys. osób. Szacuje się, że potrzebnych może być ok. 300 dodatkowych pracowników. Według Andrzeja Korpaka, dyrektora gliwickiego zakładu Groupe PSA, decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji. – Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – stwierdził Korpak.