Jest nowe auto dla fabryki Opla w Gliwicach

Grupa PSA rozpocznie produkcję dużych samochodów dostawczych w fabryce Gliwicach z końcem 2021 roku – poinformowało PSA. Francuski koncern zamierza w ten sposób wzmocnić swój udział w europejskim rynku samochodów dostawczych.

Publikacja: 09.05.2019 07:39

Jest nowe auto dla fabryki Opla w Gliwicach

Foto: fot. Opel

Docelowo produkcja ma sięgnąć 100 tys. pojazdów rocznie. Mają to być auta klasy Peugeota Boxera lub Citroena Jumpera – na razie nie wiadomo czy będzie to nowa generacja któregoś z tych samochodów czy też zupełnie nowy model. Niewykluczone, że w Gliwicach produkowany będzie również auto dostawcze z napędem elektrycznym.

""

Peugeot Expert / fot. PSA

Foto: moto.rp.pl

Obecnie w Gliwicach produkowany jest Opel Astra. W ub. roku z zakładu wyjechało 106,5 tys. tych aut w dwóch wersjach: astra V hatchback oraz astra sedan na bazie IV generacji modelu. Produkcja w porównaniu z poprzednim rokiem mocno zmalała. Przyjmując 7-letni cykl wytwarzania danego modelu, astra byłaby produkowana do 2022 roku. Oznaczałoby to, że przez jakiś czas Gliwice mogłyby produkować równolegle samochody osobowe i dostawcze.

""

Produkcja Opla Astry w Gliwicach.

Foto: moto.rp.pl

Rozbudowa zakładu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie przed zimą inwestor będzie chciał zakończyć roboty ziemne. Należy przypuszczać, że powstaną nowe obiekty przeznaczone wyłącznie pod budowę samochodu dostawczego, jak np. lakiernia. Można szacować, że nakłady na dostosowanie Gliwic do nowej produkcji sięgną 200-250 milionów euro. Zdaniem ekspertów, potrzebne będzie także zwiększenie zatrudnienia. Obecnie przy produkcji w Gliwicach pracuje ok. 2 tys. osób. Szacuje się, że potrzebnych może być ok. 300 dodatkowych pracowników. Według Andrzeja Korpaka, dyrektora gliwickiego zakładu Groupe PSA, decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji. – Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – stwierdził Korpak.

""

Fabryka w Gliwicach.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych

– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem, że nasz program wzorcowego zakładu – Excellent Plant Program – jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności – przekonuje Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Zafira Life: Numer czwarty

Wzrost zdolności produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall pozwoli grupie PSA zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku. Zarazem wzmocni pozycję gliwickiej fabryki w perspektywie ponad dziesięciu lat.

Docelowo produkcja ma sięgnąć 100 tys. pojazdów rocznie. Mają to być auta klasy Peugeota Boxera lub Citroena Jumpera – na razie nie wiadomo czy będzie to nowa generacja któregoś z tych samochodów czy też zupełnie nowy model. Niewykluczone, że w Gliwicach produkowany będzie również auto dostawcze z napędem elektrycznym.

Obecnie w Gliwicach produkowany jest Opel Astra. W ub. roku z zakładu wyjechało 106,5 tys. tych aut w dwóch wersjach: astra V hatchback oraz astra sedan na bazie IV generacji modelu. Produkcja w porównaniu z poprzednim rokiem mocno zmalała. Przyjmując 7-letni cykl wytwarzania danego modelu, astra byłaby produkowana do 2022 roku. Oznaczałoby to, że przez jakiś czas Gliwice mogłyby produkować równolegle samochody osobowe i dostawcze.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta