Nowy Opel Vivaro
Nowy Opel Vivaro
fot. Opel

Grupa PSA rozpocznie produkcję dużych samochodów dostawczych w fabryce Gliwicach z końcem 2021 roku – poinformowało PSA. Francuski koncern zamierza w ten sposób wzmocnić swój udział w europejskim rynku samochodów dostawczych.

Docelowo produkcja ma sięgnąć 100 tys. pojazdów rocznie. Mają to być auta klasy Peugeota Boxera lub Citroena Jumpera – na razie nie wiadomo czy będzie to nowa generacja któregoś z tych samochodów czy też zupełnie nowy model. Niewykluczone, że w Gliwicach produkowany będzie również auto dostawcze z napędem elektrycznym.

Peugeot Expert / fot. PSA

Obecnie w Gliwicach produkowany jest Opel Astra. W ub. roku z zakładu wyjechało 106,5 tys. tych aut w dwóch wersjach: astra V hatchback oraz astra sedan na bazie IV generacji modelu. Produkcja w porównaniu z poprzednim rokiem mocno zmalała. Przyjmując 7-letni cykl wytwarzania danego modelu, astra byłaby produkowana do 2022 roku. Oznaczałoby to, że przez jakiś czas Gliwice mogłyby produkować równolegle samochody osobowe i dostawcze.

Produkcja Opla Astry w Gliwicach.

Rozbudowa zakładu rozpocznie się jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie przed zimą inwestor będzie chciał zakończyć roboty ziemne. Należy przypuszczać, że powstaną nowe obiekty przeznaczone wyłącznie pod budowę samochodu dostawczego, jak np. lakiernia. Można szacować, że nakłady na dostosowanie Gliwic do nowej produkcji sięgną 200-250 milionów euro. Zdaniem ekspertów, potrzebne będzie także zwiększenie zatrudnienia. Obecnie przy produkcji w Gliwicach pracuje ok. 2 tys. osób. Szacuje się, że potrzebnych może być ok. 300 dodatkowych pracowników. Według Andrzeja Korpaka, dyrektora gliwickiego zakładu Groupe PSA, decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji. – Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – stwierdził Korpak.

Fabryka w Gliwicach.

CZYTAJ TAKŻE: Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych

– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem, że nasz program wzorcowego zakładu – Excellent Plant Program – jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności – przekonuje Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.

CZYTAJ TAKŻE: Opel Zafira Life: Numer czwarty

Wzrost zdolności produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall pozwoli grupie PSA zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku. Zarazem wzmocni pozycję gliwickiej fabryki w perspektywie ponad dziesięciu lat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża motoryzacyjna wraca do rekordów

Tego mało kto się spodziewał: po słabym początku roku polski przemysł motoryzacyjny zdaje się ...

Wszystko o nowym Mercedesie klasy S

Mercedes zaprezentował zupełnie nową, jedenastą generację S-klasy. Wszystko o nowej luksusowej limuzynie z dużym ...

Kolejna burza wokół przepisów związanych z elektrycznymi hulajnogami

Choć nad przepisami związanymi z Urządzeniami Transportu Osobistego pracują dwa resorty, to oliwy do ...

Pojazdy na minuty na celowniku hakerów

Cyberprzestępcy są w stanie przejąć kontrolę nad autem czy hulajnogą, którą jedziemy. Aplikacje do ...

Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Nowy Tuscon nauczy cię zawsze korzystać z kierunkowskazów i pozwoli zabłysnąć wśród znajomych. SUV, ...

Posłowie przyjęli ważną poprawkę w związku z akcyzą pojazdów

Podczas głosowania nad zmianą przepisów akcyzowych, posłowie odrzucili większość zaproponowanych przez Senat zmian. Jedna ...