Daimler wycofuje markę Smart z USA i Kanady

Najpierw Daimler w 2017 r. zakończył w USA sprzedaż Smarta z napędem benzynowym. Teraz wycofuje markę z Kanady i Stanów Zjednoczonych.

Publikacja: 02.05.2019 17:48

Daimler wycofuje markę Smart z USA i Kanady

Foto: moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Decyzja o zaprzestaniu sprzedaży Smarta, który w Ameryce Północnej oferowany był wyłącznie w wersji elektrycznej, to konsekwencja kurczącego się segmentu mikrosamochodów. Istotną rolę odgrywają również koszty homologacji dla niewielkiej liczby sprzedanych pojazdów. Jednak zarówno Mercedes-Benz USA, jak i Mercedes-Benz Kanada będą nadal świadczyć usługi serwisowe i zaopatrywanie w części właścicieli modeli benzynowych i elektrycznych Smarta. Sprzedaż będzie prowadzona do końca roku.

""

moto.rp.pl

Marka Smart została wprowadzona do USA w 2008 roku przez Penske Automotive Group. W ciągu ostatnich jedenastu lat sprzedaż spadła z początkowych 24 622 egz. do 1276 w 2018 roku. W pierwszym kwartale bieżącego roku nabywców znalazło tylko 231 smartów.

CZYTAJ TAKŻE: Smart EQ ForFour: Elektryzująco krótka jazda

""

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Smart odjeżdża do Chin

Daimler nie zamierza całkowicie usunąć Smarta ze świata motoryzacji. Wspólne przedsięwzięcie z grupą Zhejiang Geely Holding położyło już podwaliny nowej przyszłości marki. Pierwsze nowe modele wyprodukowane w Chinach mają pojawić się w 2022 roku.

Decyzja o zaprzestaniu sprzedaży Smarta, który w Ameryce Północnej oferowany był wyłącznie w wersji elektrycznej, to konsekwencja kurczącego się segmentu mikrosamochodów. Istotną rolę odgrywają również koszty homologacji dla niewielkiej liczby sprzedanych pojazdów. Jednak zarówno Mercedes-Benz USA, jak i Mercedes-Benz Kanada będą nadal świadczyć usługi serwisowe i zaopatrywanie w części właścicieli modeli benzynowych i elektrycznych Smarta. Sprzedaż będzie prowadzona do końca roku.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta