Według informacji Bloomberga koncerny PSA i FCA rozmawiają o rozwoju „super platformy” dla samochodów elektrycznych. Taka współpraca miałaby obniżyć koszty rozwoju. Według prognoz sprzedaż samochodów elektrycznych może wzrosnąć do 60 mln rocznie w 2040 roku, więc uniwersalna platforma jest bardzo potrzebna każdemu koncernowi.
Koncerny PSA i FCA planują kolejną współpracę.
Szef PSA Carlos Tavares powiedział kilka tygodni temu, że firma jest gotowa wykorzystać do przyspieszenia rozwoju bardzo bliską kooperację z innym koncernem. Dyrektor generalny FCA Mike Manley mniej więcej w tym samym czasie stwierdził, że badane są sposoby wzmocnienia konkurencyjności koncernu. To może oznaczać albo bardzo bliską współpracę, albo nawet przejęcie. Firmy ogłosiły w lutym rozszerzenie współpracy nad lekkimi samochodami dostawczymi. PSA i FCA wspólnie opracowują i budują transportery od 40 lat i zamierzają to robić do 2023 roku.
Nowy Peugeot 208 będzie dostępny również z napędem elektrycznym.
PSA ma już zelektryfikowaną platformę dla małych samochodów Common Modular Platform (CMP). Na niej zbudowany jest nowy Peugeot 208, który również dostępny będzie w wersji elektrycznej. Druga platforma grupy – EMP2 – również jest przystosowana dla modeli elektrycznych. Może być używana dla klasy kompaktowej jaki i do budowy lekkich modeli transportowych. Fiat-Chrysler nie ma obecnie platformy dla samochodów elektrycznych.