PSA I FCA zbudują wspólną platformę dla aut elektrycznych

Peugeot Citroën (PSA) i Fiat Chrysler (FCA) chcą wspólnie skonstruować platformę dla samochodów elektrycznych. Nie byłaby to pierwsza współpraca tych dwóch producentów.

Publikacja: 05.04.2019 05:13

PSA I FCA zbudują wspólną platformę dla aut elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

Według informacji Bloomberga koncerny PSA i FCA rozmawiają o rozwoju „super platformy” dla samochodów elektrycznych. Taka współpraca miałaby obniżyć koszty rozwoju. Według prognoz sprzedaż samochodów elektrycznych może wzrosnąć do 60 mln rocznie w 2040 roku, więc uniwersalna platforma jest bardzo potrzebna każdemu koncernowi.

""

Koncerny PSA i FCA planują kolejną współpracę.

Foto: moto.rp.pl

Szef PSA Carlos Tavares powiedział kilka tygodni temu, że firma jest gotowa wykorzystać do przyspieszenia rozwoju bardzo bliską kooperację z innym koncernem. Dyrektor generalny FCA Mike Manley mniej więcej w tym samym czasie stwierdził, że badane są sposoby wzmocnienia konkurencyjności koncernu. To może oznaczać albo bardzo bliską współpracę, albo nawet przejęcie. Firmy ogłosiły w lutym rozszerzenie współpracy nad lekkimi samochodami dostawczymi. PSA i FCA wspólnie opracowują i budują transportery od 40 lat i zamierzają to robić do 2023 roku.

""

Nowy Peugeot 208 będzie dostępny również z napędem elektrycznym.

Foto: moto.rp.pl

PSA ma już zelektryfikowaną platformę dla małych samochodów Common Modular Platform (CMP). Na niej zbudowany jest nowy Peugeot 208, który również dostępny będzie w wersji elektrycznej. Druga platforma grupy – EMP2 – również jest przystosowana dla modeli elektrycznych. Może być używana dla klasy kompaktowej jaki i do budowy lekkich modeli transportowych. Fiat-Chrysler nie ma obecnie platformy dla samochodów elektrycznych.

Według informacji Bloomberga koncerny PSA i FCA rozmawiają o rozwoju „super platformy” dla samochodów elektrycznych. Taka współpraca miałaby obniżyć koszty rozwoju. Według prognoz sprzedaż samochodów elektrycznych może wzrosnąć do 60 mln rocznie w 2040 roku, więc uniwersalna platforma jest bardzo potrzebna każdemu koncernowi.

Szef PSA Carlos Tavares powiedział kilka tygodni temu, że firma jest gotowa wykorzystać do przyspieszenia rozwoju bardzo bliską kooperację z innym koncernem. Dyrektor generalny FCA Mike Manley mniej więcej w tym samym czasie stwierdził, że badane są sposoby wzmocnienia konkurencyjności koncernu. To może oznaczać albo bardzo bliską współpracę, albo nawet przejęcie. Firmy ogłosiły w lutym rozszerzenie współpracy nad lekkimi samochodami dostawczymi. PSA i FCA wspólnie opracowują i budują transportery od 40 lat i zamierzają to robić do 2023 roku.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta