W całym roku zarejestrowano w naszym kraju 60 539 pojazdów obu marek (+18 proc.) , co pozwoliło im awansować o jedno miejsce w rankingu: Renault na piąte, Daci na ósme. Cała grupa zwiększyła udział w rynku do ponad 11 proc. Był to udany rok, padły kolejne rekordy sprzedaży, dzięki nowościom: Renault Scenic i Grand Scenic, nowym wersjom Captura, Koleosa, Trafic w luksusowej wersji SpaceClass, Daci Sandero.

Firmy i instytucje kupiły z kolei rekordowe 42 501 samochodów osobowych i dostawczych obu marek, co dało 10,8 proc. udziału w rynku. W segmencie pojazdów dostawczych Renault zajmuje drugie miejsce z udziałem 14,7 proc. Dacia znalazła się na 10. miejscu Obie marki mają 17,9 proc udziału w rynku dostawczaków. Renault pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi.

Model Clio uplasował się na trzecim miejscu pod względem popularności, Captur, Duster i Dokker na pierwszym, a dostawczy Master na drugim.

Kluczem do tego sukcesu jest kompleksowa oferta produktów, z pakietem usług finansowych i posprzedażowych, która obejmuje również specjalne punkty obsługi firm PRO+. Pracujemy nad tym, aby również w przyszłym roku utrzymać ten trend – powiedział dyrektor sprzedaży flotowej Terytorium East, Tomasz Mróz.

Grupa rozwija też współpracę z klientami flotowymi, firma car-sharingu Traficar kupiła tysiąc aut Clio TCe i oferuje je już w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku, w tym roku dojdą Katowice. Trzecim partnerem w tym przedsięwzięciu jest Orlen, który zapewnia paliwo miejsca do parkowania, mycie aut. Renault Polska rozmawia z IKEA o sprzedaży 500 samochodów dostawczych do użytku przez klientów.

Rynek samochodów używanych

Grupa uruchomiła w Polsce system sprzedaży pojazdów używanych Renault Selection. Chce w ten sposobu chronić wartość odsprzedaną, pomagać klientom, którzy chcą kupić nowy samochód i pozbyć się poprzedniego, wyjść naprzeciw tym, którzy kupują z różnych powodów samochody używane.

Zadaniem grupy na ten rok jest utrzymanie pozycji Clio i Captura w segmencie B, zwiększać sprzedaż w segmencie C ( w maju dojdzie Megane RS), utrzymać pozycję lidera nowego Dustera (pojawi się w marcu) w segmencie C SUV, wykorzystać możliwości odnowionej gamy krzyżówek.

Grupa w kampanii promocji swych pojazdów w 2018 r. będzie podkreślać, że dysponuje najmłodszą gama modeli, pełna oferta krzyżówek wraz nowym Koleosem. A dla amatorów sportowej jazdy – wznowioną marką Renault Alpine A110 w cenie 256 tys. zł. Jedyny salon w Katowicach otrzymał już zamówienia na 19 takich bolidów, pierwszy trafi do klienta w marcu.

Renault nie ma planów inwestycyjnych w Polsce, bo włączenie AwtoWAZ do grupy dało jej dwa zakłady: duży w Togliatti (Lada) i mniejszy pod Moskwą, ponadto Francuzi rozbudowują fabrykę Daci w Tangerze, (Maroko). Będą nadal korzystać z poddostawców działających w Polsce, m.in. z producenta tapicerki, układów wydechowych i in. Faurecia i zakładu baterii do e-aut LG Chem spod Wrocławia.