Koncern Ernst & Young świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie z główną siedzibą w Londynie przeanalizował 16 największych marek motoryzacyjnych na świecie i stworzył listę tych najbardziej rentownych.

W tej jakże ważnej statystyce wygrało… Suzuki. W drugim kwartale 2018 roku japońska firma wyprzedziła BMW pod względem marży, czyli zarobków przed odsetkami i podatkami. Suzuki osiąga marżę – wskaźnik rentowności – 11,8 procent. BMW w drugim kwartale wypracowało 11,4 procent, tracąc pozycję nr jeden, którą zdobyło w pierwszym kwartale. Na trzecim miejscu jest Toyota (8,8 procent). Daimler zanotował 6,5 procentowy wzrost w miesiącach od kwietnia do czerwca, to daje 6 miejsce, a Volkswagen zajmuje siódme miejsce z 6,3 procentami.

Zmodernizowana Vitara pojawi się w salonach lada moment.

Firmy jak np. Volkswagen mogłyby mieć lepszy wynik, ale afera z dieslami kosztowała do tej pory 1,6 miliarda euro (około 6,8 miliarda złotych). Brzmi na bardzo dużo, ale nie jest to kwota w branży motoryzacyjnej, która powala. Mercedes wydał na badania i rozwój tylko w tym roku siedem miliardów euro (ok. 29,5 miliarda złotych).

Gdyby zliczyć wydatki Mercedesa, Volkswagena i BMW w roku 2018 to otrzymamy kwotę 14 miliardów euro (niemal 60 miliardów złotych)

W kategorii największe zyski na pierwszym miejscu uplasowała się Toyota z ogromnym 30 procentowym plusem względem tego samego okresu w roku 2017 (9, 973 mln euro). VW (8,160 mln euro) znalazł się na drugim miejscu z minusem ośmiu procent względem ubiegłego roku. Trzecie i czwarte miejsce zajęły Daimler i BMW. Obydwie firmy ze stratami (Mercedes minus 21 procent, BMW minus pięć procent). Duże spadki zysków również w GM (48 procent), Fordzie (43 procent) i Hyundaiu (37 procent).

Nowa Toyota Aygo produkowana jest w czeskim Kolinie.

Najwięcej samochodów w 2018 roku wyprodukował póki co Volkswagen – 5,219 mln sztuk. Toyota (5,209 mln) jest na drugim miejscu, a GM na trzecim (4,157 mln sztuk).

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Vitara: Czas na modernizację

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ferrari SF90 Stradale: Supersamochód z Maranello. 1000 KM, 2,5 s do setki

Ferrari zaprezentowało swój nowy super model – SF90 Stradale z hybrydowym napędem, mocą 1000 ...

Toyota RAV4 hybrid: Szybka i zielona

Stosując technologię hybrydową od prawie 20 lat, Toyota ma największe doświadczenie ze wszystkich producentów. ...

Niemcy nie chcą aut elektrycznych. Nawet z dopłatami.

Samochody elektryczne – wszyscy o nich mówią, ale niewiele osób chce je kupować. Przynajmniej ...

Polska kluczowa dla unijnych planów redukcji emisji CO2

Większość państw UE chce szybkiego zmniejszania emisji CO2 w transporcie. Z Polską miałyby potrzebną ...

Lexus LM: Potęga grila i luksusu

Lexus do tej pory oferował SUV-y i limuzyny, ale na ostatnich targach motoryzacyjnych w ...

Toyota w Polsce ma się dobrze. Kolejny rekord sprzedaży

Toyota od czterech ostatnich lat bije własne rekordy sprzedaży na polskim rynku. W 2018 ...