Koncern Ernst & Young świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie z główną siedzibą w Londynie przeanalizował 16 największych marek motoryzacyjnych na świecie i stworzył listę tych najbardziej rentownych.

W tej jakże ważnej statystyce wygrało… Suzuki. W drugim kwartale 2018 roku japońska firma wyprzedziła BMW pod względem marży, czyli zarobków przed odsetkami i podatkami. Suzuki osiąga marżę – wskaźnik rentowności – 11,8 procent. BMW w drugim kwartale wypracowało 11,4 procent, tracąc pozycję nr jeden, którą zdobyło w pierwszym kwartale. Na trzecim miejscu jest Toyota (8,8 procent). Daimler zanotował 6,5 procentowy wzrost w miesiącach od kwietnia do czerwca, to daje 6 miejsce, a Volkswagen zajmuje siódme miejsce z 6,3 procentami.

Zmodernizowana Vitara pojawi się w salonach lada moment.

Firmy jak np. Volkswagen mogłyby mieć lepszy wynik, ale afera z dieslami kosztowała do tej pory 1,6 miliarda euro (około 6,8 miliarda złotych). Brzmi na bardzo dużo, ale nie jest to kwota w branży motoryzacyjnej, która powala. Mercedes wydał na badania i rozwój tylko w tym roku siedem miliardów euro (ok. 29,5 miliarda złotych).

Gdyby zliczyć wydatki Mercedesa, Volkswagena i BMW w roku 2018 to otrzymamy kwotę 14 miliardów euro (niemal 60 miliardów złotych)

W kategorii największe zyski na pierwszym miejscu uplasowała się Toyota z ogromnym 30 procentowym plusem względem tego samego okresu w roku 2017 (9, 973 mln euro). VW (8,160 mln euro) znalazł się na drugim miejscu z minusem ośmiu procent względem ubiegłego roku. Trzecie i czwarte miejsce zajęły Daimler i BMW. Obydwie firmy ze stratami (Mercedes minus 21 procent, BMW minus pięć procent). Duże spadki zysków również w GM (48 procent), Fordzie (43 procent) i Hyundaiu (37 procent).

Nowa Toyota Aygo produkowana jest w czeskim Kolinie.

Najwięcej samochodów w 2018 roku wyprodukował póki co Volkswagen – 5,219 mln sztuk. Toyota (5,209 mln) jest na drugim miejscu, a GM na trzecim (4,157 mln sztuk).

ZOBACZ TAKŻE: Suzuki Vitara: Czas na modernizację

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowe zyski Grupy Volkswagena. Afera dieslowa już nie szkodzi

Grupa Volkswagena wypracowała w 2017 roku rekordowe wyniki. Zysk operacyjny wyniósł 17 mld euro, ...

W Niemczech powstanie największa stacja do ładowania aut elektrycznych

W południowych Niemczech, a dokładnie przy autostradzie A8 obok bawarskiego miasteczka Zusmarshausen powstanie największa ...

Markus Duesmann

Markus Duesmann: z BMW na szefa Audi

Odpowiedzialny za zakupy w BMW Markus Duesmann jest typowany na nowego szefa luksusowej marki ...

Volkswagen: Nowa fabryka w Europie Wschodniej, Passat produkowany razem ze Skodą

Po długim posiedzeniu rady nadzorczej Volkswagena jest jasne: w ciągu najbliższych pięciu lat VW ...

Motoryzacja mogłaby produkować więcej

Wartość produkcji polskiego przemysłu motoryzacyjnego ma sięgnąć 245 mld zł w 2030 r. – ...

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut?

IBRM Samar obliczył, że w okresie od stycznia do końca maja 2019 roku w ...