Wspominając o dynamice warto nadmienić, że pod maską pracował benzynowy silnik 1,5-litra o mocy 150 KM z systemem ACT, który przy jeździe z małym obciążeniem wyłącza zasilanie dwóch z czterech cylindrów. Jednostka napędowa spięta była z automatyczną skrzynią biegów DSG o 7-przełożeniach. Mogę powiedzieć, że ten zestaw jest wystarczający w przypadku tego samochodu. Pierwszą setkę osiąga się w nim po upływie 8,8 sekundy, a maksymalnie rozpędzimy go do 212 km/h. Biorąc pod uwagę, że jest to minivan można stwierdzić, że to zupełnie wystarczające wartości. Do tego zużycie paliwa jest na przyzwoitym poziomie. Średnio w mieście trzeba liczyć się z wartościami około 9 l/100 km. W trasie natomiast przy jeździe autostradowej jest to około 7–8 l/100 km.
Mistrz przestrzeni
Najmocniejszą jednak stroną Sportsvana jest przestrzeń we wnętrzu. Dzięki oparciu nowej odmiany tego modelu na platformie MQB, możliwe było przedłużenie tylnego zwisu o 47 mm, co pozwoliło na powiększenie bagażnika. Dzięki temu auto mierzy 4338 mm, czyli o 134 mm więcej niż w przypadku Golfa Plusa, o 83 mm więcej od Golfa hatchbacka, jest za to o 224 mm krótsze niż Golf Variant.
fot. moto.rp.pl/Maciej Gis
Foto: moto.rp.pl
Bagażnik standardowo oferuje 590 litrów objętości. Do tego fotele drugiego rzędu siedzeń można przesuwać, dzięki czemu zyskujemy dodatkowe parę litrów. Jeśli dla kogoś wciąż jest to za mało, to po złożeniu oparć tylnych siedzeń przestrzeń zwiększa się do 1520 litrów. Poza tym, jak przystało na minivana, jest w nim sporo praktycznych schowków, gdzie będziemy mogli ukryć podręczne przedmioty.
W miarę rozsądny wybór
Za minivana od Volkswagena trzeba zapłacić minimum 75 990 zł. Za tyle otrzymamy odmianę 1.0 TSI o mocy 85 KM z 5-biegową manualną skrzynią biegów w wyposażeniu Trendline. Do dyspozycji mamy także mocniejszą wersję litrowego silnika o mocy 115 KM. Jest ona dostępna z 6-biegowym manualem (od 82 590 zł) albo przekładnią DSG (91 290 zł). Mocniejsze jednostki benzynowe mają 1,5-litra, system ACT i oferują 130 lub 150 KM. Słabsza odmiana ma dwie opcje przekładni: manualną – od 98 590 zł lub DSG – 105 090 zł (od wersji wyposażenia Comfortline). Z kolei najmocniejsza obecnie benzyna dostępna jest wyłącznie z DSG i oznacza wydatek minimum 107 490 zł. Klienci mogą też wybrać spośród dwóch silników wysokoprężnych 1.6 TDi 115 KM lub 2.0 TDI 150 KM. Ich ceny to od 94 390 zł (manualna przekładnia, dla DSG jest to cena 110 390 zł) i od 124 290 zł. Mocniejsza wersja jest oferowana jedynie w wyposażeniu Highline.
CZYTAJ TAKŻE: Citroen C5 Aircross 1,6 Puretech: Widok z wysokiej kanapy