Jest lato? Są remonty. W każdym bloku jest rodzina, która sobie robi dłuższe wakacje i na ten czas zaprasza ekipę do zrobienia „generalki” swojego mieszkania. Jeśli od szóstej rano słychać wizg wiertarek to znak, że na osiedlu pojawili się fachowcy. Trzeba jednak być wyrozumiałym dla sąsiadów. Może niebawem to ja będę im fundował podobne atrakcje… Po co o tym wspominam? Wraz z przebyciem do pracy rozmaitych fachowców, na parkingu przed domem zagęściło się od bardzo charakterystycznych pojazdów. Wśród nich wyróżniała się Dacia. Była (chwilowo) moja i znacznie młodsza od reszty. No i jeszcze miała na bokach napisy ukazujące ją jako idealny pojazd dla montera, hydraulika czy remontowca.
fot. moto.rp.pl/Krzysztof Galimski
Od pierwowzoru różni się zabudową warsztatową, wykonaną przez współpracującą z koncernem Renault firmę Carpol. Z zewnątrz jest nie do odróżnienia od tysięcy innych Dacii poruszających się na naszych drogach. Ta sama stylistyka. Niespecjalnie porywająca, czysta funkcjonalność, zero przejmowania się modą. Bo przecież nie o modę tu chodzi. Ważne jest zupełnie co innego. Zanim więc zaczniemy przypatrywać się temu, jak się Dacia zachowuje na drodze, czy też jakimi materiałami wykończono wnętrze, zajmijmy się… pieniędzmi.
CZYTAJ TAKŻE: Opel Vivaro Furgon Izoterma Gruau: Niestraszny mu mróz czy upały
Zakup mobilnego warsztatu to przecież inwestycja. Trzeba więc na ten pojazd popatrzeć nie jak kierowca, a jak przedsiębiorca i zadać sobie najważniejsze pytanie: czy to się opłaca? Liczymy. Doker z 90-konnym dieslem kosztuje niewiele ponad 47 tys. zł. Zamówiona w Carpolu zabudowa to kolejnych 8 tys. Interesują nas oczywiście ceny netto, bo VAT sobie i tak będzie tu można odliczyć w pełnej wysokości. Jak zwykle rumuńsko – francuski pojazd okazuje się tu być wyjątkowo mało kosztowną propozycją. Do tego mamy silnik, który spożywa zupełnie symboliczne ilości paliwa. Nawet ostro traktowany nie powinien żądać więcej ropy, niż w oficjalnie podawanej przez producenta tabelce. Cztery – pięć litrów na 100 km to absolutnie realny wynik.