W 2023 roku sprzedano łącznie 8,33 mln sztuk kiełbasy Volkswagena - Currywurst, czyli o 400 000 więcej niż w poprzednim rekordowym roku 2022. Informuje o tym Niemiecka Agencja Prasowa, powołując się na wpis intranetowy rady zakładowej Volkswagena. Rekord to jednak przede wszystkim zasługa nowo wypuszczonego wariantu hot-doga. Został wprowadzony na rynek w 2021 roku i w zeszłym roku sprzedał się w prawie dwóch milionach egzemplarzy. Klasyczny currywurst został sprzedany 6,4 miliona razy, z czego siedem milionów egzemplarzy w roku 2019 przed koroną. Dla porównania: w 2023 roku VW sprzedał na całym świecie 9,24 mln samochodów.

Czytaj więcej

W zarządzie tej firmy motoryzacyjnej zasiadają wyłącznie kobiety

Stołówka firmowa wyłącznie z daniami bezmięsnymi

Wygnanie klasyka ze stołówki Volkswagena w Wolfsburgu wywołało w 2021 r. zamieszanie w całych Niemczech. Publiczne oburzenie wyraził nawet były kanclerz Gerhard Schröder. Po przestoju wakacyjnym 20 sierpnia 2021 r. do firmowej stołówki wprowadzono wyłącznie bezmięsne dania. W ten sposób Volkswagen chciał zaprezentować się w sposób bardziej zrównoważony. Jakoś nie dziwi fakt, że pomysł nie załapał i w 2023 roku stołówka w firmowym wieżowcu VW ponownie zaczęła oferować dania mięsne. - Jest to spełnienie życzeń pracowników, stwierdziła rzeczniczka Volkswagena. Teraz bije rekordy sprzedaży.

Czytaj więcej

Elon Musk chce powiększyć fabrykę pod Berlinem. W planach produkcja taniej Tesli

Czytaj więcej

Osiem egzemplarzy Audi R8 Coupe na pożegnanie. Limitowana seria nie dla Europy