Nowe urządzenia Mesta Fusion RN, stanowią najnowocześniejszy sprzęt jaki obecnie funkcjonuje na terenie kraju. Francuskie przyrządy łapią 32 auta jednocześnie. Mają również możliwość wykonywania pomiarów prędkości na kilku pasach ruchu (na jezdni o szerokości do 22 metrów), bez konieczności zmiany ustawień oraz system ANPR do rozpoznawania tablic rejestracyjnych. Mogą pracować też w miejscach, gdzie stare fotoradary nie dawały rady, np. w bliskiej odległości zakrętów. „Nowe fotoradary gwarantują ciągłość wykonywania pomiarów prędkości oraz wyższą jakość rejestrowanych dowodów wykroczeń popełnionych przez kierowców” – zaznacza Łukasz Cysewski, kierownik projektu w SPRINT S.A.
Nowe fotoradary pojawią się w 127 lokalizacjach
W ramach projektu zleconego przez GITD, francuskie fotoradary postawiono w 127 lokalizacjach, gdzie do tej pory funkcjonowały stare urządzenia. Dodatkowo 20 kolejnych zainstalowano w nowych lokalizacjach. - Zdjęcia z nowych fotoradarów przedstawiają czytelny wizerunek kierującego pojazdem, niezależnie od warunków pogodowych. Ten parametr w świetle nowych przepisów okazuje się kluczowy. Od 1 stycznia 2022 roku grozi mandat do 8 tys. zł za niewskazanie przez właściciela osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia – mówi Damian Wiktorzak, Zastępca Dyrektora Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Czytaj więcej
Skuteczność odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) po raz kolejny została potwierdzona. Na odcinku między Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi na autostradzie A4, od momentu uruchomienia pomiaru prędkości zarejestrowano 152 tys. kierowców przekraczających prędkość.
Najwięcej nowych urządzeń działa w województwie wielkopolskim (21 szt.), mazowieckim (18 szt.), małopolskim i lubelskim (po 13 szt.). Pozostałe fotoradary zainstalowano m.in. na terenie województw świętokrzyskiego, podkarpackiego oraz łódzkiego (po 6 szt.), opolskiego (5 szt.) oraz śląskiego i dolnośląskiego (4 szt.). Należy nadmienić, że wszystkie fotoradary przed uruchomieniem zostały poddane procesowi legalizacji pierwotnej przeprowadzonej przez właściwy Urząd Miar.
Czytaj więcej
Audi RS 6 Avant GT powstanie tylko w 660 egzemplarzach. Biorąc pod uwagę to, o jak „diabelskiej” konstrukcji mówimy, można narzekać, że będzie ich za mało. O sześć.
Czytaj więcej
Volkswagen podobnie jak urzędnicy w EU wytyczyli dla przyszłości motoryzacji drogę elektryfikacji. Jednak klienci wybierają to co dla nich dobre, a są nimi auta z napędem spalinowym. Jak bardzo widać to po fakcie wprowadzenia dodatkowych zmian przy produkcji Golfa i Tiguana, a zatrzymania produkcji w fabryce gdzie produkowane są modele ID.4 i ID.7.