Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana

Volkswagen podobnie jak urzędnicy w EU wytyczyli dla przyszłości motoryzacji drogę elektryfikacji. Jednak klienci wybierają to co dla nich dobre, a są nimi auta z napędem spalinowym. Jak bardzo widać to po fakcie wprowadzenia dodatkowych zmian przy produkcji Golfa i Tiguana, a zatrzymania produkcji w fabryce gdzie produkowane są modele ID.4 i ID.7.

Publikacja: 07.03.2024 11:20

W fabryce Volkswagena w Emden produkowane są elektryczne modele ID.4 i ID.7

W fabryce Volkswagena w Emden produkowane są elektryczne modele ID.4 i ID.7

Foto: mat. prasowe

Nowy Passat, Tiguan i Golf wystartowały obiecująco. Volkswagen nie może narzekać na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi. Mało tego, klientów na te modele jest tak duża, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany, które produkują auta w weekendy. I tak się dzieje już od lutego dla modeli Golf i Golf Variant, a także Tiguan, Touran i Tarraco. Te auta produkowane są w każdą sobotę na porannej zmianie i w niedzielę na dodatkowej nocnej zmianie. Tak ma być co najmniej do wiosny. Do tego czasu powinna również wzrosnąć produkcja nowego Passata, który będzie produkowany razem ze Skodą Superb w fabryce w Bratysławie (Słowacja).

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tyle kosztuje najnowszy Volkswagen Tiguan. Są już polskie ceny

Fabryki elektryków w Emden i Zwickau nie wykorzystują swojego potencjału

Odwrotna sytuacja panuje w fabryce, w której produkowane są elektryki. Tam zatrzymano produkcję z powodu brak popytu na modele ID, problemy z zaopatrzeniem w główny silnik napędowy APP550, problemy z łańcuchem dostaw. Teraz linie produkcyjne w Emden ponownie stoją w miejscu z powodu problemów z zaopatrzeniem. Nie będą produkowane modele ID.4 ani ID.7. Lepiej nie jest z ID.3 produkowanym w Zwickau gdzie jest problem z wykorzystaniem mocy produkcyjnych bo brakuje odpowiedniej ilości zamówień ze strony klientów. Volkswagen mimo to nie powinien narzekać. Popyt na Golfa i Tiguana jest wręcz ogromny. Obydwa bestsellery powstają w Wolfsburgu. Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień.

Volkswagen Passat Variant

Volkswagen Passat Variant

Foto: mat. prasowe

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Czytaj więcej

Tyle kosztuje Volkswagen Golf po liftingu. Bazowy silnik to 1.5 TSI

Nowy Passat, Tiguan i Golf wystartowały obiecująco. Volkswagen nie może narzekać na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi. Mało tego, klientów na te modele jest tak duża, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany, które produkują auta w weekendy. I tak się dzieje już od lutego dla modeli Golf i Golf Variant, a także Tiguan, Touran i Tarraco. Te auta produkowane są w każdą sobotę na porannej zmianie i w niedzielę na dodatkowej nocnej zmianie. Tak ma być co najmniej do wiosny. Do tego czasu powinna również wzrosnąć produkcja nowego Passata, który będzie produkowany razem ze Skodą Superb w fabryce w Bratysławie (Słowacja).

Producenci
Tramp dociska niemiecką motoryzacje. Ile fabryk w USA ma BMW, Mercedes i Volkswagen?
Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia