Nowy Passat, Tiguan i Golf wystartowały obiecująco. Volkswagen nie może narzekać na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi. Mało tego, klientów na te modele jest tak duża, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany, które produkują auta w weekendy. I tak się dzieje już od lutego dla modeli Golf i Golf Variant, a także Tiguan, Touran i Tarraco. Te auta produkowane są w każdą sobotę na porannej zmianie i w niedzielę na dodatkowej nocnej zmianie. Tak ma być co najmniej do wiosny. Do tego czasu powinna również wzrosnąć produkcja nowego Passata, który będzie produkowany razem ze Skodą Superb w fabryce w Bratysławie (Słowacja).
Volkswagen Tiguan
Czytaj więcej
Volkswagen Tiguan trzeciej generacji ma już polski cennik. Początkowo klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji silnikowych i czterech odmian wyposażenia.
Fabryki elektryków w Emden i Zwickau nie wykorzystują swojego potencjału
Odwrotna sytuacja panuje w fabryce, w której produkowane są elektryki. Tam zatrzymano produkcję z powodu brak popytu na modele ID, problemy z zaopatrzeniem w główny silnik napędowy APP550, problemy z łańcuchem dostaw. Teraz linie produkcyjne w Emden ponownie stoją w miejscu z powodu problemów z zaopatrzeniem. Nie będą produkowane modele ID.4 ani ID.7. Lepiej nie jest z ID.3 produkowanym w Zwickau gdzie jest problem z wykorzystaniem mocy produkcyjnych bo brakuje odpowiedniej ilości zamówień ze strony klientów. Volkswagen mimo to nie powinien narzekać. Popyt na Golfa i Tiguana jest wręcz ogromny. Obydwa bestsellery powstają w Wolfsburgu. Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień.
Volkswagen Passat Variant