Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana

Volkswagen podobnie jak urzędnicy w EU wytyczyli dla przyszłości motoryzacji drogę elektryfikacji. Jednak klienci wybierają to co dla nich dobre, a są nimi auta z napędem spalinowym. Jak bardzo widać to po fakcie wprowadzenia dodatkowych zmian przy produkcji Golfa i Tiguana, a zatrzymania produkcji w fabryce gdzie produkowane są modele ID.4 i ID.7.

Publikacja: 07.03.2024 11:20

W fabryce Volkswagena w Emden produkowane są elektryczne modele ID.4 i ID.7

W fabryce Volkswagena w Emden produkowane są elektryczne modele ID.4 i ID.7

Foto: mat. prasowe

Nowy Passat, Tiguan i Golf wystartowały obiecująco. Volkswagen nie może narzekać na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi. Mało tego, klientów na te modele jest tak duża, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany, które produkują auta w weekendy. I tak się dzieje już od lutego dla modeli Golf i Golf Variant, a także Tiguan, Touran i Tarraco. Te auta produkowane są w każdą sobotę na porannej zmianie i w niedzielę na dodatkowej nocnej zmianie. Tak ma być co najmniej do wiosny. Do tego czasu powinna również wzrosnąć produkcja nowego Passata, który będzie produkowany razem ze Skodą Superb w fabryce w Bratysławie (Słowacja).

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tyle kosztuje najnowszy Volkswagen Tiguan. Są już polskie ceny

Fabryki elektryków w Emden i Zwickau nie wykorzystują swojego potencjału

Odwrotna sytuacja panuje w fabryce, w której produkowane są elektryki. Tam zatrzymano produkcję z powodu brak popytu na modele ID, problemy z zaopatrzeniem w główny silnik napędowy APP550, problemy z łańcuchem dostaw. Teraz linie produkcyjne w Emden ponownie stoją w miejscu z powodu problemów z zaopatrzeniem. Nie będą produkowane modele ID.4 ani ID.7. Lepiej nie jest z ID.3 produkowanym w Zwickau gdzie jest problem z wykorzystaniem mocy produkcyjnych bo brakuje odpowiedniej ilości zamówień ze strony klientów. Volkswagen mimo to nie powinien narzekać. Popyt na Golfa i Tiguana jest wręcz ogromny. Obydwa bestsellery powstają w Wolfsburgu. Wprowadzenie na rynek nowego Tiguana zapewniło pełną księgę zamówień.

Volkswagen Passat Variant

Volkswagen Passat Variant

Foto: mat. prasowe

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Oto Volkswagen Golf po modernizacji. Witamy generację osiem i pół

Czytaj więcej

Tyle kosztuje Volkswagen Golf po liftingu. Bazowy silnik to 1.5 TSI

Nowy Passat, Tiguan i Golf wystartowały obiecująco. Volkswagen nie może narzekać na brak popytu na samochody z silnikami spalinowymi. Mało tego, klientów na te modele jest tak duża, że w największej fabryce samochodów w Europie wprowadzane są obecnie specjalne zmiany, które produkują auta w weekendy. I tak się dzieje już od lutego dla modeli Golf i Golf Variant, a także Tiguan, Touran i Tarraco. Te auta produkowane są w każdą sobotę na porannej zmianie i w niedzielę na dodatkowej nocnej zmianie. Tak ma być co najmniej do wiosny. Do tego czasu powinna również wzrosnąć produkcja nowego Passata, który będzie produkowany razem ze Skodą Superb w fabryce w Bratysławie (Słowacja).

Producenci
Gigant motoryzacyjny z restrukturyzacją i redukcją zatrudnienia. 400 mln euro oszczędności
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Producenci
Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji z Niemiec do Polski
Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
Producenci
Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być