Reklama

Nie jedź Jeepem do Niemiec. Ten model kradną tam najczęściej

Statystyki ubezpieczycieli dotyczące kradzieży samochodów w Niemczech dają jasny obraz które auta są na celowniku złodziei i w jakich regionach samochody nielegalnie zmieniają właściciela.

Publikacja: 23.10.2023 00:45

Nie jedź Jeepem do Niemiec. Ten model kradną tam najczęściej

Foto: mat. prasowe

W ostatnim czasie liczba kradzieży samochodów w Niemczech znacznie wzrosła. W 2022 roku skradziono 12 277 pojazdów, to o prawie 3 000 więcej niż w roku poprzednim. A mówimy tu wyłącznie o autach, które posiadające kompleksowe ubezpieczenie. Tak więc liczba kradzieży aut jest niedoszacowana. Dla niemieckich ubezpieczycieli szkody wynoszą 250 milionów euro. Berlin zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby złodziei samochodów, za nim plasuje się Hamburg i Brandenburgia.

Czytaj więcej

Kia EV9: Trzeci etap podróży do klasy premium
Jeep Grand Cherokee 4 generacji

Jeep Grand Cherokee 4 generacji

Foto: mat. prasowe

W Top10 dużo japońskich modeli

Na szczycie statystyk znajduje się... Jeep Grand Cherokee czwartej generacji. Za nimi plasuje się Kia Stinger i Range Rover. Co ciekawe w pierwszej dziesiątce nie ma niemieckich modeli. Mercedes GLS zajmuje dwunaste miejsce w statystyce najczęściej kradzionych aut. U naszych zachodnich sąsiadów obserwuje się także wzrost przestępczości w zakresie kradzieży części samochodowych. Najczęściej znikają komputery pokładowe i poduszki powietrzne.

Top 10 najczęściej kradzionych samochodów w Niemczech w 2022 r.
1. Jeep Grand Cherokee 4 generacji
2. Kia Stinger 1 generacji
3. Range Rover 3 generacji
4. Toyota LandCruiser 4 generacji
5. Range Rover Sport 2 generacji
6. Hyundai Santa Fe 4 generacji
7. Lexus UX 1 generacji
8. Lexus NX 1 generacji
9. Alfa Romeo Stelvio 1 generacji
10.Land Rover Velar 1 generacji

Reklama
Reklama
Kia Stinger 1 generacji

Kia Stinger 1 generacji

Foto: mat. prasowe

Range Rover 3 generacji

Range Rover 3 generacji

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeep Avenger: Spaghetti western
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama