Głównym celem inwestycji jest rozbudowa drogi krajowej DK46 w województwie śląskim, która stanowi ważne połączenie w ruchu pomiędzy DK91 w Częstochowie i DK78 w kierunku województwa świętokrzyskiego. Dodatkowo przyczyni się ona do poprawy bezpieczeństwa, podniesienia komfortu komunikacyjnego oraz nawierzchnia zostanie dostosowana do nośności 11,5 ton/oś. Przebudowane będą także skrzyżowania z drogami poprzecznymi, zatoki autobusowe, jak też powstaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, oświetlenie drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Czytaj więcej

Niemcy zapłacą 243 mln euro kary za nieudane wprowadzenie opłat drogowych

Na odcinku między Janowem a Lgoczanką (6,9 km) zmianie ulegną dwa skrzyżowania (na przecięciu z drogą gminną do miejscowości Hucisko, Góry Gorzkowskie i drugie z drogą powiatową Bystrzanowice - Mzurów – Niegowa), jak też wybudowane lub zmodernizowane będzie łącznie sześć zatok autobusowych oraz dwa miejsca kontroli pojazdów. Wyznaczonych zostanie osiem przejść dla pieszych - w tym dwa z przejazdem dla rowerów. Nie zapomniano również o komunikacji pieszej i rowerowej - na długości prawie 10 km zostaną przygotowane ciągi piesze i pieszo-rowerowe.

W przypadku drugiego fragmentu, w relacji Lelów – Nakło (7,7 km) prace modernizacyjne już trwają. Obejmują one m.in. przebudowę dziewięciu skrzyżowań, powstanie rondo oraz zostaną wybudowane lub przebudowane zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych, jak też wybudowane i zmodernizowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe o łącznej długości prawie 9 km. Wartość inwestycji pierwszego odcinka to 53 mln zł. Drugiego z kolei 51 mln zł. Daje to łącznie ponad 104 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj więcej

Porsche 911 GT3 vs. 911 Turbo S: Do celu, czy dla przyjemności?