Głównym celem inwestycji jest rozbudowa drogi krajowej DK46 w województwie śląskim, która stanowi ważne połączenie w ruchu pomiędzy DK91 w Częstochowie i DK78 w kierunku województwa świętokrzyskiego. Dodatkowo przyczyni się ona do poprawy bezpieczeństwa, podniesienia komfortu komunikacyjnego oraz nawierzchnia zostanie dostosowana do nośności 11,5 ton/oś. Przebudowane będą także skrzyżowania z drogami poprzecznymi, zatoki autobusowe, jak też powstaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, oświetlenie drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Czytaj więcej
Rząd Federalny Niemiec zapłaci 243 mln euro (ok. 1,07 mld zł) odszkodowania dwóm firmom - CTS Eventim i Kapsch TrafficCom z powodu zerwania umowy nieudanego wprowadzenia opłat drogowych. Volker Wissing, niemiecki minister transportu nie chce zaakceptować tej kary.
Na odcinku między Janowem a Lgoczanką (6,9 km) zmianie ulegną dwa skrzyżowania (na przecięciu z drogą gminną do miejscowości Hucisko, Góry Gorzkowskie i drugie z drogą powiatową Bystrzanowice - Mzurów – Niegowa), jak też wybudowane lub zmodernizowane będzie łącznie sześć zatok autobusowych oraz dwa miejsca kontroli pojazdów. Wyznaczonych zostanie osiem przejść dla pieszych - w tym dwa z przejazdem dla rowerów. Nie zapomniano również o komunikacji pieszej i rowerowej - na długości prawie 10 km zostaną przygotowane ciągi piesze i pieszo-rowerowe.
W przypadku drugiego fragmentu, w relacji Lelów – Nakło (7,7 km) prace modernizacyjne już trwają. Obejmują one m.in. przebudowę dziewięciu skrzyżowań, powstanie rondo oraz zostaną wybudowane lub przebudowane zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych, jak też wybudowane i zmodernizowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe o łącznej długości prawie 9 km. Wartość inwestycji pierwszego odcinka to 53 mln zł. Drugiego z kolei 51 mln zł. Daje to łącznie ponad 104 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj więcej
Ani Ferrari, ani Lamborghini, ani Bentley, ani tym bardziej Aston Martin nie daje tak precyzyjniej możliwości dopasowania sportowego samochodu do upodobań jak Porsche. Sprawdzamy jakie wrażenia serwują wersje 911 znajdujące się po dwóch stronach skali sport-komfort, czyli GT3 i Turbo S.