Francuski fundusz infrastrukturalny Meridiam zamierza kupić od Sebastiana Kulczyka udziały w spółkach, które zbudowały i zarządzają autostradą A2 (Autostradą Wielkopolską) – podał Puls Biznesu. Dziennik powołuje się na notatkę opublikowaną przez Komisję Europejską, z której wynika, że KE otrzymała zgłoszenie koncentracji. Zgodnie z nią Meridiam SAS zamierza nabyć 100 proc., udziałów w firmie KI One, do której należy 23,8 proc. akcji AWSA i 40 proc. akcji AWSA40. Obecny udział Meridiam w tych spółkach wynosi odpowiednio 26,3 i 40 proc. Dodatkowo fundusz chce zakupić akcje w spółce Autostrada Eksploatacja, odpowiadającej za utrzymanie trasy A2 oraz budowlanej A2 Route.
Czytaj więcej
Opóźniony o dziewięć miesięcy tunel pod Świną został oficjalnie otwarty. Na uroczystości pojawili się najważniejsi politycy PiS łącznie z prezesem Jarosławem Kaczyńskim oraz parlamentarzyści i europarlamentarzyści, samorządowcy, przedstawiciele Komisji Europejskiej, przedstawiciele wykonawcy i zaproszeni goście.
Meridiam to globalny inwestor i zarządzający aktywami z siedzibą w Paryżu, specjalizujący się w opracowywaniu, finansowaniu i zarządzaniu długoterminowymi projektami infrastruktury publicznej. Założona w 2005 roku firma Meridiam inwestuje w infrastrukturę publiczną w Europie, Ameryce Północnej i Afryce. Autostrada Wielkopolska (od Świecka do Konina) stanowi część Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Jest jednym z kluczowych połączeń między Europą Zachodnią i Środkową oraz strategicznym dla Polski korytarzem transportowym na linii Warszawa – Berlin. Jest też najdroższą autostradą w Polsce. Przejechanie odcinka 253 km od Konina do Świecka kosztuje 102 zł. Z nieoficjalnych informacji „PB”, transakcja opiewa na 700 mln euro (ok. 3,1 mld zł).
Czytaj więcej
To jest jedna z najważniejszych premier roku. Volkswagen otwiera nowy segment i zupełnie nowe spojrzenie na niego. ID Buzz ma szansę jak T1 stać się elementem popkultury i zapisać się w wyjątkowy sposób w historii motoryzacji.