Za projektem stoi firma Hilltech Truck sp. z o.o., która zawarła porozumienie z włoskim producentem samochodów specjalistycznych Tekne Srl. W Pile będą produkowane podwozia do dwóch typów samochodów ciężarowo-terenowych - 4x4 i 6x6, o DMC od 7,5 do 12,5 tony. Firma Tekne od 1990 roku zajmuje się produkcją i projektowaniem wozów specjalistycznych dla wojska, w tym pojazdów logistycznych i opancerzonych oraz zabudowy do samochodów specjalnych wykorzystywanych przez armię, policję, straż pożarną, służby medyczne, ale także firmy komunalne.
Czytaj więcej
ElektroMobility Poland, spółka odpowiedzialna za projekt polskiego samochodu elektrycznego wydała w zeszłym roku prawie 1,7 mln zł na wynagrodzenia i 15,5 mln zł na "usługi obce". Aktualnie firma zatrudnia około 90 osób.
Pojazd pochodzi w włoskiej wersji nosi nazwę Graelion, jego polski odpowiednik nazywać się będzie... Gralion. Co ciekawe wersja 4-kołowa ma nosić oznaczenie 244, a 6-kołowa - 266. Dokładni tak jak nazywano terenowe Stary w wersjach używanych przez wojsko czy straż pożarną. Pierwsze auta zjadą z taśmy w Pile w sierpniu 2023 roku. Przez pięć lat roczna produkcja ma rozwinąć się do 1600 sztuk. W nowym zakładzie docelowo ma pracować 200 osób.
Czytaj więcej
Podczas konkursu elegancji nad jeziorem Como we Włoszech BMW pokazało BMW Concept Touring Coupe, technicznie bazujące na modelu Z4. Sprawa produkcji jeszcze nie jest przesądzona.