Richard Austen, prezes MOL Polska zapowiedział, że rebrending stacji, które zostaną przekazane na podstawie umowy z PKN Orlen, zostanie wykonany możliwie najszybciej. Do końca 2024 roku szyld będzie zmieniony na 80 proc. przekazanych stacji działających w Polsce. Do tej pory 3 obiekty przeszyły proces zmiany nazwy, w Klemencicach, Przyjmach i Budykierzu, zlokalizowanych przy drogach ekspresowych S7 i S8. Dodatkowo, w ostatnim czasie nowy branding i odświeżony wystrój otrzymały także stacje w Radomiu i Elblągu. Jak podkreśla Austen, na razie działania rozwojowe skupione będą na 410 przejętych stacjach od PKN Orlen. Przerobienie pojedynczego obiektu to wydatek od 60 do 100 tys. dolarów (ok. 253-422 tys. zł).

Czytaj więcej

PKN Orlen rozszerza ekspansję na Słowacji

Poza przejętymi stacjami, MOL posiada obiekty w południowej Polsce, gdzie działa 85 stacji pod marką Slovnaft Partner. Zgodnie z przyjętą strategią w przyszłości poszukiwane będą możliwości konsolidacji również i tych placówek pod jedną marką. „Docelowo chcemy zająć silną drugą pozycję, a do tego będziemy potrzebowali wzmocnić naszą sieć o kolejnych ok. 100 stacji. Nie narzucamy sobie terminów, najważniejsze dla nas teraz jest wprowadzanie marki i oferty dla klientów oraz partnerów i franczyzobiorców” – podkreśla Richard Austen. Koncern chce przekonać do siebie klientów m.in. przez stałe rozszerzanie oferty produktów i usług. „Chcemy możliwie najszybciej zaprezentować polskim konsumentom naszą wizję stacji przyszłości, wprowadzając standardy MOL na stacje w całym kraju” – dodaje Austen. MOL inwestuje również w sieć ładowania pojazdów elektrycznych. Jako grupa posiadają ponad 200 punktów ładowania na terenie Europy i 13 w Polsce. Do roku 2025 zamierzamy rozszerzyć tę sieć do 500 punktów.

Czytaj więcej

Sześć nowych elektrycznych modeli Skody do 2026 roku