Michael Lohscheller (53 lata) był przez 4 lata prezesem Opla, ale zrezygnował, mimo że w Europie uznawany był za jednego z najskuteczniejszych menedżerów. Jego odejście ze Stellantisa było zaskoczeniem. Tym bardziej, że współpraca na linii Lohscheller-Tavares doskonale się układała. Ostatecznie jednak 1 września 2021 został dyrektorem generalnym wietnamskiej firmy samochodowej VinFast w Hajfongu. Mimo bardzo obiecujących planów ekspansji elektryków na rynki Europy i USA zrezygnował po 4 miesiącach z powodów osobistych i wrócił do Europy.
Czytaj więcej
Klienci nie pytają, czy auto kosztuje 150 tys. zł czy 165 tys. zł, tylko chcą znać swoje realne obciążenie miesięczne. To jest faktyczna bariera, która wskazuje, czy mnie stać na ten lub inny samochód – mówi Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services.
Pod koniec lutego amerykański producent elektrycznych ciężarówek poinformował o przyjściu Lohschellera do Nikola Motor w Phoenix, gdzie poprawił system informowania i przyspieszył proces podejmowania decyzji. W sierpniu Niemiec wszedł do zarządu tej firmy, a od 1 stycznia 2023 roku zostanie jej prezesem. Lohscheller odegrał istotną rolę w uruchomieniu produkcji e-ciężarówek Tre i w opracowaniu technologii napędu na ogniwa paliwowe. Nikola planuje wypuszczenie w tym roku 300-500 egzemplarzy takich furgonetek. - Nie trzeba mówić, że wodorowe ogniwo, paliwowe i pojazdy na baterie bez emisji spalin są przyszłością mobilności. Jestem dumny, że dołączam do firmy, która toruje drogę tej globalnej transformacji - komentuje Lohscheller.
Elektryczna ciężarówka Nikola Tre
Firmę Nikola Corporation (na cześć Nikoli Tesli) założył Trevor Milton w Salt Lake City w 2014 r. W 2019 Amerykanie podpisali z Iveco umowę o współpracy nad gamą ciężarówek na baterie (BEV) i wodorowe ogniwo paliwowe (FCEV). W 2020 r. GM ogłosił chęć zainwestowania 2 mld dolarów w 11 proc. udziałów, ale ograniczył współpracę do dostaw ogniw paliwowych Hydrotec do ciągników Nikoli. Rok później Nikola zawarła umowę partnerską z Boschem na ogniwa paliwowe do modeli Tre i FCEV, zakończyła współpracę z GM.