Były prezes Opla przenosi się do amerykańskiego producenta e-ciężarówek

Nowym miejscem pracy Michaela Lohschellera, byłego prezesa Opla i szefa wietnamskiego VinFastu będzie Phoenix w Arizonie. Od stycznia 2023 roku zostanie prezesem firmy Nikola Corporation, amerykańskiego producenta elektrycznych ciężarówek.

Publikacja: 23.08.2022 09:54

Michael Lohscheller

Michael Lohscheller

Foto: mat. prasowe

Michael Lohscheller (53 lata) był przez 4 lata prezesem Opla, ale zrezygnował, mimo że w Europie uznawany był za jednego z najskuteczniejszych menedżerów. Jego odejście ze Stellantisa było zaskoczeniem. Tym bardziej, że współpraca na linii Lohscheller-Tavares doskonale się układała. Ostatecznie jednak 1 września 2021 został dyrektorem generalnym wietnamskiej firmy samochodowej VinFast w Hajfongu. Mimo bardzo obiecujących planów ekspansji elektryków na rynki  Europy i USA zrezygnował po 4 miesiącach z powodów osobistych i wrócił do Europy.

Czytaj więcej

Mikołaj Woźniak, prezes VW FS: Auto sprzedaje się nie ceną, lecz ratą

Pod koniec lutego amerykański producent elektrycznych ciężarówek poinformował o przyjściu Lohschellera do Nikola Motor w Phoenix, gdzie poprawił system informowania i przyspieszył proces podejmowania decyzji. W sierpniu Niemiec wszedł do zarządu tej firmy, a od 1 stycznia 2023 roku zostanie jej prezesem. Lohscheller odegrał istotną rolę w uruchomieniu produkcji e-ciężarówek Tre i w opracowaniu technologii napędu na ogniwa paliwowe. Nikola planuje wypuszczenie w tym roku 300-500 egzemplarzy takich furgonetek. - Nie trzeba mówić, że wodorowe ogniwo, paliwowe i pojazdy na baterie bez emisji spalin są przyszłością mobilności. Jestem dumny, że dołączam do firmy, która toruje drogę tej globalnej transformacji - komentuje Lohscheller.

Elektryczna ciężarówka Nikola Tre

Elektryczna ciężarówka Nikola Tre

Foto: mat. prasowe

Firmę Nikola Corporation (na cześć Nikoli Tesli) założył Trevor Milton w Salt Lake City w 2014 r. W 2019 Amerykanie podpisali z Iveco umowę o współpracy nad gamą ciężarówek na baterie (BEV) i wodorowe ogniwo paliwowe (FCEV). W 2020 r. GM ogłosił chęć zainwestowania 2 mld dolarów w 11 proc. udziałów, ale ograniczył współpracę do dostaw ogniw paliwowych Hydrotec do ciągników Nikoli. Rok później Nikola zawarła umowę partnerską z Boschem na ogniwa paliwowe do modeli Tre i FCEV, zakończyła współpracę z GM.

Michael Lohscheller (53 lata) był przez 4 lata prezesem Opla, ale zrezygnował, mimo że w Europie uznawany był za jednego z najskuteczniejszych menedżerów. Jego odejście ze Stellantisa było zaskoczeniem. Tym bardziej, że współpraca na linii Lohscheller-Tavares doskonale się układała. Ostatecznie jednak 1 września 2021 został dyrektorem generalnym wietnamskiej firmy samochodowej VinFast w Hajfongu. Mimo bardzo obiecujących planów ekspansji elektryków na rynki  Europy i USA zrezygnował po 4 miesiącach z powodów osobistych i wrócił do Europy.

Tu i Teraz
Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy
Tu i Teraz
Amerykanie mają zaskakujący pomysł. Koniec z systemem "start-stop" w samochodach
Tu i Teraz
Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby
Tu i Teraz
Geely to chińska firma znana z Volvo i Izery. Teraz wchodzi na polski rynek