Urząd wyjaśnił w informacji podanej na swojej stronie internetowej, że wada uniemożliwia uruchomienie systemu eCall, który ma automatycznie powiadamiać odpowiednie służby o poważnym zdarzeniu drogowym danego pojazdu. Pierwsza o akcji przywoławczej poinformowała rozgłośnia Rundfunk Berlin-Brandenburg. Znajduje się tam również niemiecka fabryka Tesli, gdzie produkowane są Model Y.

Czytaj więcej

Tylko online i bez rabatu. Ford zmienia strategię sprzedaży aut elektrycznych

Wada oprogramowania jest kolejnym kłopotem dla Elona Muska. Wcześniej otrzymał on informację, że dostawy elektryków Tesli w II kwartale zmalały o 17,9 proc., bo ograniczenia w Chinach po pojawieniu się koronawirusa zakłóciły produkcję w Szanghaju i łańcuch dostaw — pisze Reuter. W czerwcu Musk ubolewał, że fabryki pod Berlinem i w Teksasie tracą miliardy dolarów, bo nie mogą zwiększyć produkcji, gdyż brakuje baterii. Na początku czerwca amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA objął postępowaniem wyjaśniającym 830 tys. egzemplarzy Tesli z systemem Autopilot, co może zakończyć się wydaniem nakazu akcji przywoławczej tych pojazdów.

Czytaj więcej

Fabryka Tesli w Niemczech to spalarnia pieniędzy