Co się zmieniło od strony technicznej? Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze. Efekt? Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy i ma teraz aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Układ ma pracować jeszcze bardziej liniowo i przewidywalnie, a także intuicyjnie. Możliwe to było to także po przekalibrowaniu zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc układu to 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu wersjach ma wynosić tyle samo - 8,1 sekundy.
Toyota Corolla Cross
Foto: mat. prasowe
Toyota bezpieczeństwo traktuje priorytetowo. Chodzi nie tylko o całą długą listę asystentów i układów wspomagających kierowcę, ale także stosowanie rozwiązań, które poprawią prowadzenie auta. Toyota w swoich hybrydowych SUV-ach od lat montuje napęd AWD-i. To inteligentny napęd na cztery koła, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Nie mamy żadnych stałych połączeń między osiami, reduktorów i innych skomplikowanych konstrukcji. Pracą tylnego silnika elektrycznego steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy. Atuty systemu AWD-i to prostota, kompaktowe rozmiary i wysoka sprawność. A do tego, poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach i tylko niewielki wzrost apetytu na paliwo. Zastosowanie technologii AWD-i nie oznacza też zmniejszenia walorów transportowych auta – Corolla Cross ma mieć pakowny i ustawny bagażnik, do którego, z racji wyższego prześwitu, powinien być łatwiejszy dostęp niż w innych modelach z gamy Corolli. Co więcej, Corolla Cross będzie też mogła ciągnąć przyczepę o masie do 750 kg, więc jej walory użytkowe będą kompletne.
Toyota Corolla Cross
Foto: mat. prasowe
Toyota Corolla Cross będzie pierwszym autem z linii Corolli, w którym zadebiutuje zupełnie nowy, 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, który zastąpi tradycyjne zegary. To na nim będą wyświetlane najważniejsze informacje o aucie. Na konsoli centralnej umieszczono 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego, który od kilku miesięcy dostępny jest w coraz większej liczbie aut japońskiego producenta. Układ, który zaprezentowany został wraz z Yarisem Cross, działa intuicyjnie, ma nawigację w chmurze i może być aktualizowany przez internet. Pozwala też na łatwą integrację ze smartfonem i oferuje możliwość korzystania z wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji.