Toyota Corolla Cross może stać się przepisem na bestseller

Toyota Corolla to globalny bestseller wszech czasów. Jeszcze w tym roku do gamy modelowej dołączy wersja, na którą czekają klienci – Corolla Cross. To SUV-em, jakiego w ofercie japońskiej marki brakowało.

Publikacja: 31.05.2022 18:42

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

Foto: mat. prasowe

Toyota ostatnio wyspecjalizowała się w dostarczaniu na rynek SUV-ów, które z miejsca stają się bestsellerami. To dlatego japońska marka ma tak silną pozycję w tak trudnych czasach. Toyota Yaris Cross szybko wspięła się na szczyty sprzedaży miejskich crossoverów, największy w ofercie, 7-osobowy Highlander znalazł już ponad 2000 nabywców na polskim rynku, a w salonach debiutuje nowe Aygo X, czyli de facto twórca segmentu A-SUV.

Czytaj więcej

Rynek moto się kurczy, a Toyota rośnie w siłę. Rekordowy udział w rynku

To nie koniec ofensywy Toyoty w kategorii SUV. Toyota Corolla Cross, która jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskim rynku i uzupełni gamę Corolli o czwartą wersję nadwozia. Od 2019 roku dostępne są modele hatchback, sedan i TS kombi. I patrząc na rynkowe trendy i ostatnie sukcesy Toyoty, to może być absolutny hit. Toyota w Corolli Cross stawia na sprawdzoną technologię hybrydową, ale w najnowszym wydaniu. Wraz z Corolla Cross zadebiutuje piąta generacja hybrydy Toyoty.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota prezentuje piątą generację napędu hybrydowego. Premiera w Corolli Cross

Co się zmieniło od strony technicznej? Od nowa zaprojektowano układy smarowania i rozprowadzania oleju, dzięki czemu mniejsze są straty energii. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i aż o 40 procent lżejsze. Efekt? Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy i ma teraz aż 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Auto ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy. Układ ma pracować jeszcze bardziej liniowo i przewidywalnie, a także intuicyjnie. Możliwe to było to także po przekalibrowaniu zależności między wciśniętym pedałem gazu a reakcją układu napędowego. Nowy układ hybrydowy jest o blisko 10 procent mocniejszy. Teraz łączna moc układu to 197 KM z wykorzystaniem dwulitrowego silnika spalinowego. Corolla Cross występuje też w wersji 4x4 z napędem AWD-i, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy 40 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w obu wersjach ma wynosić tyle samo - 8,1 sekundy.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Toyota bezpieczeństwo traktuje priorytetowo. Chodzi nie tylko o całą długą listę asystentów i układów wspomagających kierowcę, ale także stosowanie rozwiązań, które poprawią prowadzenie auta. Toyota w swoich hybrydowych SUV-ach od lat montuje napęd AWD-i. To inteligentny napęd na cztery koła, w którym przy tylnej osi pracuje elektryczny silnik o mocy  40 KM. Nie mamy żadnych stałych połączeń między osiami, reduktorów i innych skomplikowanych konstrukcji. Pracą tylnego silnika elektrycznego steruje komputer, który na podstawie analizy danych dozuje odpowiednią moc i moment obrotowy. Atuty systemu AWD-i to prostota, kompaktowe rozmiary i wysoka sprawność. A do tego, poprawa właściwości jezdnych w trudniejszych warunkach i tylko niewielki wzrost apetytu na paliwo. Zastosowanie technologii AWD-i nie oznacza też zmniejszenia walorów transportowych auta – Corolla Cross ma mieć pakowny i ustawny bagażnik, do którego, z racji wyższego prześwitu, powinien być łatwiejszy dostęp niż w innych modelach z gamy Corolli. Co więcej, Corolla Cross będzie też mogła ciągnąć przyczepę o masie do 750 kg, więc jej walory użytkowe będą kompletne.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Toyota Corolla Cross będzie pierwszym autem z linii Corolli, w którym zadebiutuje zupełnie nowy, 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą, który zastąpi tradycyjne zegary. To na nim będą wyświetlane najważniejsze informacje o aucie. Na konsoli centralnej umieszczono 10,5-calowy ekran systemu multimedialnego, który od kilku miesięcy dostępny jest w coraz większej liczbie aut japońskiego producenta. Układ, który zaprezentowany został wraz z Yarisem Cross, działa intuicyjnie, ma nawigację w chmurze i może być aktualizowany przez internet. Pozwala też na łatwą integrację ze smartfonem i oferuje możliwość korzystania z wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji.

Czytaj więcej

Toyota T-Mate. Wszystkie systemy bezpieczeństwa pod jedną nazwą

Nowoczesne technologie w Corolli Cross to nie tylko system multimedialny, ale jeszcze większy zestaw systemów bezpieczeństwa T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi układami wspomagającymi jazdę i parkowanie, jak system półautomatycznego parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Cross będzie wyposażony m.in. w system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach działający w ramach układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) czy system ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu.

Toyota Corolla Cross

Toyota Corolla Cross

mat. prasowe

Toyota ostatnio wyspecjalizowała się w dostarczaniu na rynek SUV-ów, które z miejsca stają się bestsellerami. To dlatego japońska marka ma tak silną pozycję w tak trudnych czasach. Toyota Yaris Cross szybko wspięła się na szczyty sprzedaży miejskich crossoverów, największy w ofercie, 7-osobowy Highlander znalazł już ponad 2000 nabywców na polskim rynku, a w salonach debiutuje nowe Aygo X, czyli de facto twórca segmentu A-SUV.

To nie koniec ofensywy Toyoty w kategorii SUV. Toyota Corolla Cross, która jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskim rynku i uzupełni gamę Corolli o czwartą wersję nadwozia. Od 2019 roku dostępne są modele hatchback, sedan i TS kombi. I patrząc na rynkowe trendy i ostatnie sukcesy Toyoty, to może być absolutny hit. Toyota w Corolli Cross stawia na sprawdzoną technologię hybrydową, ale w najnowszym wydaniu. Wraz z Corolla Cross zadebiutuje piąta generacja hybrydy Toyoty.

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych
Tu i Teraz
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartują w Rajdzie Świdnickim
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tu i Teraz
Wracają protesty rolników. Dzisiaj przejścia graniczne z Ukrainą, 10 maja Warszawa