Nowy zakład jest pierwszym tego typu obiektem Goodyeara. Daje możliwości uczenia się, testowania i doskonalenia technologii w miarę zwiększania skali produkcji. W fabryce zastosowano nowy proces ukierunkowany na małoseryjną produkcję opon o ultra-wysokich (UHP) i ultra-ultra-wysokich (UUHP) osiągach o dużych średnicach obręczy, który umożliwia Goodyearowi wytwarzanie opon cztery razy szybciej niż w standardowym cyklu produkcyjnym. Dzięki temu firma może bardzo szybko i sprawnie reagować na potrzeby klientów.
Opracowany przez inżynierów Goodyeara proces przewiduje rosnącą złożoność branży oponiarskiej. Coraz większa koncentracja producentów oryginalnego wyposażenia na oponach o dużej średnicy obręczy, a także szeroka gama modeli samochodów i opcji dostępnych dla klientów. - Musieliśmy zaprojektować ten zintegrowany produkt i proces, aby sprostać zmieniającym się potrzebom rynku. W ten sposób umożliwiamy nowemu modelowi biznesowemu obsługę naszych klientów i konsumentów w tej ważnej i coraz bardziej złożonej części rynku - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. Amerykański producent opon zatrudnił 90 pracowników do obsługi zakładu, a w najbliższych miesiącach planuje zwiększyć jeszcze obsadę o 20 dodatkowych techników elektromechaników. Producent zainwestował także w programy szkoleniowe, aby podnieść kwalifikacje obecnych pracowników i umożliwić im wykonywanie nowych, innowacyjnych procesów produkcyjnych.
Czytaj więcej
Właściciele nowych aut mogą bez obaw serwisować je w niezależnych warsztatach bez ryzyka utraty gwarancji – UOKiK postanowił zbadać, czy importerzy aut stosują się do tej zasady, obowiązującej w krajach UE i wprowadzonej unijnym rozporządzeniem GVO.
Nowy proces pozwala Goodyearowi produkować opony cztery razy szybciej niż w standardowym cyklu produkcyjnym dzięki formowaniu i nakładaniu na gorąco elementów na maszynie do montażu opon. Innymi słowy, jest to wersja druku 3-D dla branży oponiarskiej. Szybkość produkcji to zasługa nowych procesów cyfrowych, w których stosuje się wysoce zautomatyzowane, połączone ze sobą stanowiska pracy wykorzystujące technologie wytwarzania przyrostowego. Dzięki w pełni zautomatyzowanemu i wysoce precyzyjnemu systemowi produkcji proces ten zwiększa wydajność w trakcie cyklu industrializacji nowych produktów, które później trafią do produkcji masowej. To, w połączeniu z nowymi możliwościami wirtualnymi, które Goodyear instaluje w Centrum Innowacji w Colmar-Berg Luksemburgu, jest kluczowym krokiem w kierunku dalszego skracania cyklu rozwoju produktów, zmierzającym do osiągnięcia celu jaki wyznaczyła sobie firma, czyli osiągnięcia statusu preferowanego dostawcy oryginalnego sprzętu, który uzyskuje aprobatę dla wszystkich opracowywanych produktów po wykonaniu tylko jednej fizycznej iteracji.
Czytaj więcej
Ultrasportowy samochód – Bugatti Veyron posiada silnik W16 o mocy ponad 1000 koni mechanicznych. Jest to niewątpliwa perła wśród sportowych aut homologowanych do ruchu ulicznego. Jednak koszt obsługi może zwalić z nóg.