Jeśli jest twoja osiągnąłeś sukces. Charakterystyczna figurka, która zdobi przód Rolls-Royce’a to jeden z najbardziej ikonicznych i pożądanych symboli na świecie. – Jej piękno, prostota, elegancja i unikalność uosabiają wszystko, czego nasi klienci poszukują (i znajdują) w swoich Rolls-Royce’ach. Wewnątrz firmy Spirit of Ecstasy pielęgnuje poczucie dumy i wzmacnia morale, jednoczy i daje poczucie siły wszystkim członkom rodziny Rolls-Royce’a na całym świecie. Przypomina nam o dziedzictwie, pryncypiach oraz motywuje nas do dzielenia się tym, co w nas najlepsze. Każdy samochód, który budujemy, musi być godzien wożenia jej na masce, ponieważ to ona sprawia, iż zarówno każdy Rolls-Royce jak i nasza firma są unikalne – mówi Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Rolls Royce Ghost: To nie samochód. To przedmiot luksusowy

""

Fot. Martin Śliwa

moto.rp.pl

Rolls-Royce świętuje 110 urodziny swojego oficjalnego symbolu, figurki Spirit of Ecstasy. Prawa do projektu zostały zarejestrowane 6 lutego 1911 roku ustanawiając tym samym element definiujący markę Rolls-Royce i tworząc jeden z najbardziej rozpoznawalnych, ikonicznych i pożądanych symboli luksusu na świecie. Figurka, pomimo długiego i pełnego wydarzeń życia, pozostała niemal w niezmienionej postaci i wciąż zdobi maskę każdego Rolls-Royce’a zbudowanego w fabryce w Goodwood (Home of Rolls-Royce).

""

moto.rp.pl

Projekt został zaczerpnięty ze statuetki zatytułowanej The Whisperer rzeźbiarza i ilustratora Charlesa Sykesa, który stworzył ją z brązu dla swojego pracodawcy, pioniera motoryzacji i jednego z pierwszych entuzjastów Rolls-Royce’a, Lorda Montague of Beaulieu. Początkowo figurka Spirit of Ecstasy mierzyła 7 cali (ok. 18 cm). Dziś jest mniejsza – ma 3 cale (ok. 7,5 cm). Może być bezpiecznie ukryta przed widokiem pod maską do momentu uruchomienia silnika. Wówczas wyłania się płynnie i z gracją. Wpiera ją w tym specjalny precyzyjny mechanizm nazwany „the rise”.

CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Frank Tiemann, szef PR Rolls Royce: Coraz więcej kobiet kupuje Rolls Royce’a

""

fot. Martin Śliwa

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

fot. Martin Śliwa

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

fot. Martin Śliwa

moto.rp.pl