Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Warszawa może stanowić przykład dla innych polskich miast. Jako jedno z nielicznych w kraju, spełnia z naddatkiem wymagania narzucone przez ustawę o elektromobilności, w odniesieniu do liczby autobusów elektrycznych w taborze. Po ostatniej dostawie od Solarisa, miasto nad Wisłą prześcignęło nawet większość zagranicznych ośrodków.

Publikacja: 06.01.2021 14:39

Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

W Warszawie obecnie kursuje 160 elektrycznych autobusów. Jest to liczba większa niż w innych europejskich stolicach. Pod tym względem stolicę Polski wyprzedza jedynie Londyn oraz Moskwa. Jak na razie nie prowadzone są kolejne postępowania przetargowe dotyczące autobusów zeroemisyjnych. W grudniu tego roku zakończyła się realizacja „kontraktu stulecia” (wspartego funduszami unijnymi), który obejmował zamówienie 130 przegubowych pojazdów elektrycznych dla MZA. Dostawcą była firma Solaris. Warto również nadmienić, że 130 wydany pojazd był zarazem jubileuszowy, gdyż był to 20 000 egzemplarz wyprodukowany przez Solaris Bus & Coach.

Zapisy ustawy o elektromobilności są krytykowane przez wiele samorządów oraz ekspertów NIK (Najwyższa Izba Kontroli). Związek Miast Polskich postulował, aby za pojazdy bezemisyjne uznano nie tylko autobusy, ale też tramwaje. „MZA spełnia zapisy [ustawy o elektromobilności], można więc wnioskować, że są realistyczne” – można przeczytać na portalu transport-publiczny.pl odpowiedź rzecznika prasowego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Karoliny Gałeckiej na pytanie o zgodność wymogów ustawy z realiami finansowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Wenecja zamówiła 30 elektrycznych Solarisów

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

Tu i Teraz
Szaleńczy skok akcji Tesli. Elon Musk może dziękować Trumpowi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora