Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Warszawa może stanowić przykład dla innych polskich miast. Jako jedno z nielicznych w kraju, spełnia z naddatkiem wymagania narzucone przez ustawę o elektromobilności, w odniesieniu do liczby autobusów elektrycznych w taborze. Po ostatniej dostawie od Solarisa, miasto nad Wisłą prześcignęło nawet większość zagranicznych ośrodków.

Publikacja: 06.01.2021 14:39

Tabor autobusów elektrycznych: Warszawę wyprzedza jedynie Londyn i Moskwa

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

W Warszawie obecnie kursuje 160 elektrycznych autobusów. Jest to liczba większa niż w innych europejskich stolicach. Pod tym względem stolicę Polski wyprzedza jedynie Londyn oraz Moskwa. Jak na razie nie prowadzone są kolejne postępowania przetargowe dotyczące autobusów zeroemisyjnych. W grudniu tego roku zakończyła się realizacja „kontraktu stulecia” (wspartego funduszami unijnymi), który obejmował zamówienie 130 przegubowych pojazdów elektrycznych dla MZA. Dostawcą była firma Solaris. Warto również nadmienić, że 130 wydany pojazd był zarazem jubileuszowy, gdyż był to 20 000 egzemplarz wyprodukowany przez Solaris Bus & Coach.

Zapisy ustawy o elektromobilności są krytykowane przez wiele samorządów oraz ekspertów NIK (Najwyższa Izba Kontroli). Związek Miast Polskich postulował, aby za pojazdy bezemisyjne uznano nie tylko autobusy, ale też tramwaje. „MZA spełnia zapisy [ustawy o elektromobilności], można więc wnioskować, że są realistyczne” – można przeczytać na portalu transport-publiczny.pl odpowiedź rzecznika prasowego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy Karoliny Gałeckiej na pytanie o zgodność wymogów ustawy z realiami finansowymi.

CZYTAJ TAKŻE: Wenecja zamówiła 30 elektrycznych Solarisów

Zgodnie z informacjami podanymi przez portal transport-publiczny.pl, w Warszawie autobusy zeroemisyjne stanowią obecnie 11,47 proc. taboru autobusowego MZA (Miejskie Zakłady Autobusowe). Tym samym stolica Polski spełnia i to z nadwyżką, wymagania ustawy o elektromobilności. Zgodnie z zawartymi w niej zapisami, od 1 stycznia 2021 roku, we flocie miejskich przewoźników musi znajdować się co najmniej 5 proc. pojazdów elektrycznych.

CZYTAJ TAKŻE: Solaris liderem europejskiego rynku elektrobusów

Tu i Teraz
Stalexport nie martwi się mniejszym ruchem na A4. I tak zarobił więcej na kierowcach
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Tu i Teraz
Piesi powinni mieć możliwość przechodzenia na czerwonym świetle. Debata w Niemczech
Tu i Teraz
Prognoza ruchu na rok 2040. Czy samochód pozostanie numerem 1?
Tu i Teraz
Założona w 2021 r. marka samochodowa niewypłacalna. Bankructwo byłego mistrza świata
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Tu i Teraz
Drogowcy dopiero teraz naprawiają uszkodzoną w lutym trasę S1. Remont do 2025 r.
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni