Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

Ruszyła produkcja Skoday Enyaq iV, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a czeskiej marki bazującego na platformie MEB. Model powstaje w fabryce w Mladá Boleslav.

Publikacja: 29.11.2020 10:42

Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

Foto: moto.rp.pl

W głównej fabryce Skody zakończono niedawno modernizacja, wartą 32 miliony euro, która umożliwiła produkcję samochodów opartych na dwóch platformach – MQB i MEB – na jednej linii produkcyjnej. Niebawem w Mladá Boleslav będzie powstawać do 350 modeli Enyaq iV dziennie. Pięć wariantów mocy, trzy pojemności akumulatorów, napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła – Skoda Enyaq iV da kierowcom niespotykane dotąd możliwości stworzenia specyfikacji odpowiadającej na ich indywidualne potrzeby. W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg wynosi do 510 kilometrów w cyklu WLTP. W dwóch najmocniejszych wariantach drugi silnik elektryczny na przedniej osi działa w połączeniu z silnikiem umieszczonym z tyłu auta, gwarantując napęd na cztery koła.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda ma nowego szefa

W pierwszym elektrycznym SUV-ie marki debiutuje nowa struktura wyposażenia wnętrza. We wszystkich wariantach wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu lub wytworzone w zrównoważony sposób, np.: wełnę, skórę garbowaną ekstraktami roślinnymi czy poliester pochodzący z butelek PET. Enyaq iV będzie również pierwszym modelem Skody wyposażonym w wyświetlacz head-up z elementami rzeczywistości rozszerzonej, który może wyświetlać informacje o prędkości i znakach drogowych w obszarze pola widzenia kierowcy.

""

Foto: moto.rp.pl

– Enyaq iV to pierwszy seryjnie produkowany model Skody, który od samego początku projektowano jako pojazd całkowicie elektryczny. Oznacza to, że nowy SUV stawia również zupełnie inne wymagania w zakresie procesów produkcyjnych i sekwencji produkcji niż modele z silnikami spalinowymi. Wprowadzenie modelu Enyaq iV do produkcji łączyło się z inwestycją w głównej fabryce w Mladá Boleslav. Zmiany są unikatowe na skalę całej Grupy Volkswagen i pozwalają łączyć wytwarzanie samochodów opartych na platformach MQB i MEB na jednej linii. Rozpoczęcie produkcji Skody Enyaq iV to wyjątkowy moment dla całego naszego zespołu – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.

""

Skoda Enyaq.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Test | Skoda Superb Combi iV Plug-in Hybrid L&K: Komfort w wersji eko

Skoda zainwestowała w przebudowę fabryki 32 miliony euro. W najbliższej przyszłości będzie powstawać dziennie do 350 sztuk elektrycznego SUV-a obok modeli Octavia i Karoq. Prace modernizacyjne obejmowały zmiany konstrukcyjne budynku oraz dostosowanie technologii transportu do masy pojazdów elektrycznych i ich komponentów. Ponadto Skoda wprowadziła środki bezpieczeństwa w strefie montażu akumulatorów w postaci dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych, a kamery termowizyjne monitorują temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i uruchamiają alarm w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

W głównej fabryce Skody zakończono niedawno modernizacja, wartą 32 miliony euro, która umożliwiła produkcję samochodów opartych na dwóch platformach – MQB i MEB – na jednej linii produkcyjnej. Niebawem w Mladá Boleslav będzie powstawać do 350 modeli Enyaq iV dziennie. Pięć wariantów mocy, trzy pojemności akumulatorów, napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła – Skoda Enyaq iV da kierowcom niespotykane dotąd możliwości stworzenia specyfikacji odpowiadającej na ich indywidualne potrzeby. W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg wynosi do 510 kilometrów w cyklu WLTP. W dwóch najmocniejszych wariantach drugi silnik elektryczny na przedniej osi działa w połączeniu z silnikiem umieszczonym z tyłu auta, gwarantując napęd na cztery koła.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii