Reklama

Gdzie będzie produkowany polski samochód elektryczny?

ElectroMobility Poland zaprezentował w sierpniu dwa prototypowe samochody elektryczne – T100 i Z100. Mają one stanowić pierwsze w pełni narodowe auta zasilane wyłącznie z gniazdka. Niestety na ich rynkowy debiut trzeba będzie jeszcze poczekać. Na razie toczą się próby znalezienia odpowiedniej lokalizacji pod budowę fabryki.

Publikacja: 15.09.2020 00:37

Gdzie będzie produkowany polski samochód elektryczny?

Foto: moto.rp.pl

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Karpaczu, Minister Klimatu Michał Kurtyka przyznał, że rozmawiał z marszałkiem woj. śląskiego Jakubem Chełstowskim o potencjalnym miejscu pod budowę fabryki pojazdów marki Izera. Lokalizacja dotyczy Jaworzna, a dokładniej działki naprzeciwko elektrowni. – Dyskutowaliśmy nad tym by na Śląsku powstała fabryka Polskich samochodów elektrycznych (…) Miałem przyjemność osobiście zwiedzić ciekawy teren inwestycyjny w symbolicznym miejscu dla polskiej energetyki w Jaworznie naprzeciwko Elektrowni Jaworzno – podkreślił Michał Kurtyka, Minister Klimatu.

CZYTAJ TAKŻE: Nowy szef w Ford Polska

Pierwsze informacje jakie pojawiły się na temat miejsca pod budowę fabryki, zakładały Rudę Śląską w woj. śląskim. Była to jednak tylko z propozycja. Podobno Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ma przygotować kilka innych ofert, jednakże jak sam Minister Kurtyka wspomniał o Jaworznie są duże szanse, że właśnie tam zostanie wbita łopata pod „kamień węgielny”.

""

Foto: moto.rp.pl

Według planów marki Izera, pierwsze samochody produkcyjne mają pojawić się na drogach w połowie 2023 roku. Jest to mało czasu, sama budowa fabryki prawdopodobnie zajmie około 2-2,5 roku. Do tego trzeba jeszcze zakupić i zamontować wyposażenie oraz wdrożyć procedury produkcyjne, nie wspominając nawet o samej homologacji pojazdów. Są to ambitne plany, na których realizację jest jedynie cień szansy i to bardzo mały.

Reklama
Reklama
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama