Piotr Pawlak został prezesem i dyrektorem zarządzającym Ford Polska. Tę funkcję objął już we wtorek, 1 września — poinformowała firma w komunikacie.

Nowy szef Forda w Polsce z branżą motoryzacyjną związany jest od 2011 roku, a doświadczenie zawodowe zdobył pracując przede wszystkim zagranicą — w Belgii i Wlk Brytanii. Odpowiadał między innymi za przygotowanie planów sprzedaży, analizy rynku, koordynacje strategicznych projektów, planowanie produktu, a jako dyrektor regionalny w Wielkiej Brytanii odpowiedzialny był za całą działalność operacyjną – sprzedaż, rozwój sieci dilerskiej oraz obsługę posprzedażową. – Z przyjemnością obejmuję stanowisko dyrektora zarządzającego Ford Polska. Jest dla mnie olbrzymim zaszczytem i wyróżnieniem kierować oddziałem koncernu tak istotnym i perspektywicznym rynku jak Polska. Ford to jedna z najbardziej kultowych marek w branży samochodowej i bardzo się cieszę, że mogę być częścią tego koncernu i jestem niezmiernie wdzięcznym zarządowi Ford of Europe za zaufanie.- powiedział Piotr Pawlak.

CZYTAJ TAKŻE: Modernizacja Forda F-150: Hybryda i ogromny zasięg

Piotr Pawlak (jest synem Jacka Pawlaka, prezesa Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe) ukończył w 2009 roku Wydział Nauk Ekonomicznych oraz Wydział Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zdobywając tytuł licencjata nauk ekonomicznych. A w 2010 roku ukończył studia magisterskie z Ekonomii Biznesu na Wydziale Biznesu i Ekonomii Katolickiego Uniwersytetu Leuven w Belgii. Chwilę później pracował jako menadżer od spraw produktu i marketingu w angielskim oddziale Toyoty, a od 2016 roku piastował różne funkcje w brytyjskim przedstawicielstwie Nissan Motor Corporation.

Piotr Pawlak, nowy prezes Ford Polska.

Rok 2020, mimo kryzysowej sytuacji na rynku, jest ważnym okresem dla działalności Forda w Polsce. Na rynku pojawiła się już nowa Puma oraz Kuga – najbardziej zelektryfikowany model Forda w historii. Wkrótce w sprzedaży zadebiutuje nowy Ford Explorer. Zgodnie z ideą Go Electric do końca tego roku Ford zaoferuje 14 zelektryfikowanych modelu, a do końca 2021 roku ich liczba wzrośnie do 18. Warianty napędów alternatywnych trafią już wkrótce do wszystkich osobowych modeli oferowanych na rynku europejskim.

CZYTAJ TAKŻE: Ford Bronco: Jeszcze go nie ma, a już go nie ma

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

Gdybym myślał o Octavii, bez wahania zdecydowałbym się na Scouta. Zrobiłbym to także wtedy, ...

Siedmiu wspaniałych do tytułu Car of the Year 2019

Znamy już siódemkę finalistów - jeden z nich wyjedzie w marcu z Genewy z ...

Turcy nie zbudują S19. Szansa dla Budimexu

Wykonanie drogi S19 na odcinku Białystok Zachód – Księżyno, a docelowo Białystok Księżyno zostało ...

Top 10 | Najczęściej kradzione samochody w USA

Coroczny raport „Hot Wheels” przygotowany przez National Insurance Crime Burea ujawnia dziesięć najczęściej kradzionych ...

Toyota GR Yaris: Frajda absolutna

GR Yaris to Toyota, jakiej jeszcze nigdy nie było. Jest szalona, nie pasuje do ...

Ruszył największy test elektryków w Polsce

Poczta Polska (PP) uruchomiła właśnie największe w naszym kraju testy samochodów elektrycznych (EV). Spółka ...