Reklama

Amazon przesiada się do elektrycznych Mercedesów

Amerykańska spółka Amazon założona w 1994 w Seattle, zajmująca się handlem elektronicznym B2C i posiadająca największy na świecie sklep internetowy, przesiada się na pojazdy elektryczne. Jeszcze w tym roku Mercedes przekaże 1800 modeli eVito oraz eSprinter.

Publikacja: 09.09.2020 01:13

Amazon przesiada się do elektrycznych Mercedesów

Foto: Mercedes eSprinter.

Niemiecki oddział Amazona przesiądzie się do elektrycznych samochodów dostawczych. Mercedes-Benz Vans dostarczy do zamawiającego ok. 600 sztuk średniej wielkości vanów eVito i ponad 1200 sztuk furgonów eSprinter.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes z 1982 roku w testach emisji spalin lepszy od nowych aut

Furgony zamówione przez Amazona mają dopuszczalną masę całkowitą 3,5 tony. Większy – eSpirnter – jest w opcji z podniesionym dachem (wysokość H2). Jego układ napędowy składa się z silnika elektrycznego o mocy 85 kW i momentu obrotowego 295 Nm oraz akumulatora 47 kWh (moc zainstalowana 55 kWh) – zamawiający wybrał większą baterię. Przy takich parametrach auto ma zasięg do 150 km i maksymalną ładowność 891 kg.

""

Foto: moto.rp.pl

W mniejszym eVito jest ten sam zestaw napędowy z tą różnicą, że akumulator ma 35 kWh pojemności. Zasięg auta pozostaje taki sam jak w przypadku eSprintera (150 km). Maksymalna prędkość jazdy ma być ograniczona do 80 km/h, w celu zapewnienie odpowiedniego zasięgu.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko o nowym Mercedesie klasy S

Dokonane zamówienie na samochody elektyrczne dostawcze jest wynikiem dobrej, współpracy pomiędzy firmami Mercedes-Benz Vans i Amazon Logistics Germany. Niemiecki producent pojazdów ze Stuttgartu wraz z firmą Fahrzeug-Werke LUEG AG i innymi partnerami, w 2018 roku wyposażyli centrum dystrybucyjne Amazon w Bochum w Nadrenii Północnej-Westfalii, w infrastrukturę załadunkową. Następnie w lipcu 2020 roku powstała największa w Europie sieć ładowania, opiewającą na 340 punktów. Pierwsze elektryczne furgony mają rozpocząć pracę w całej Europie jeszcze w 2020 roku.

Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1.Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Tu i Teraz
Poruszenie w rodzinie Porsche. Świeżo po ślubie 82-latek oddaje żonie milionową firmę
Tu i Teraz
Po dekadzie zmiana władzy. Szef produkcji zostaje prezesem BMW
Tu i Teraz
Zdumiewająca decyzja Łady. Nowych modeli nie będzie. Rosjanie wyśmiali producenta
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama