Mercedes zaprezentował zupełnie nową, jedenastą generację S-klasy. Wszystko o nowej luksusowej limuzynie z dużym ekranem na desce rozdzielczej, skrętnymi wszystkimi kołami i innymi spektakularnymi innowacjami technicznymi.

Obecna seria (W222) jest w sprzedaży od 2013 roku. Model otrzymał modernizację w kwietniu 2017 r. Nowego luksusowego Mercedesa można zamawiać już teraz, od września 2020 r. S-klasa do dealerów trafi w grudniu. Pod względem wyglądu Mercedes pozostał wierny swojemu DNA marki. Mercedes zrezygnował ze stylistycznych udziwnień. I dobrze, bo nowa „eska” dzięki temu stała się klasyczną limuzyną ze spokojną linią nadwozia. Nowością w Mercedesie są dostępne za dopłatą wysuwane klamki, które w trakcie jazdy i na postoju są schowane w karoserii. Wysuwają się kiedy kierowca zbliża się do auta lub po dotknięciu klamki. Ale to dopiero początek nowinek w tym modelu.

Karoseria ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszącym Cx 0,22. Podczas projektowania przywiązywano też dużą wagę do aeroakustyki. W ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Oprócz jednostek sześciocylindrowych wkrótce dostępny będzie silnik V8 ze zintegrowanym rozrusznikiem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną. W 2021 roku pojawi się hybryda typu plug-in o zasięgu elektrycznym wynoszącym około 100 km. Model S580e łączy 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 (367 KM) z silnikiem elektrycznym zamontowanym w skrzyni biegów. Całość będzie miała 510 KM. Mercedes ponownie oferuje nową generację Klasy S z dwoma rozstawami osi. Zarówno w przypadku krótkiego, jak i długiego rozstawu osi, większość wymiarów nowej Klasy S wzrosła z korzyścią dla pasażerów i ich bagażu.

W aucie pojawi się sporo nowych funkcji. Stopień zaawansowania technicznego Klasy S można sobie na tą chwilę tylko wyobrazić czytając opis nowych funkcji. Mercedes wpakował do „eski” rzeczy, których nie oferuje nikt na rynku. Po raz pierwszy w modelu seryjnym system Digital Light będzie oferował np. ostrzeżenie o wykrytych robotach drogowych poprzez projekcję symbolu koparki na jezdnię, ostrzeganie i oświetlenie pieszych idących na skraju jezdni, ostrzeżenie przed sygnalizacją świetlną, znakami stop lub zakazami wjazdu poprzez wyświetlanie symbolu ostrzegawczego na pasie ruchu czy wsparcie na wąskich drogach np. zwężonych pasach jezdni podczas robót drogowych poprzez rzutowanie oznakowań prowadzących na jezdnię. Trzy jasne diody LED w każdym reflektorze mogą wysyłać ponad 1,3 miliona mikrozwierciadeł skierowanych na przedmioty światła.

E-Active Body Control: to układ hydropneumatyczny, który wyposażony jest w pięć procesorów wielordzeniowych i opcjonalnie ponad 20 czujników. System połączony z kamerą reguluje siłę amortyzatorów i analizuje sytuację na drodze ponad 1000 razy na sekundę odpowiednio dostosowując tłumienie zawieszenia. Nowa funkcja Pre Safe jest również dostępna jako część systemu E-Active Body Control. W przypadku grożącego bocznego uderzenia w karoserię „Pre-Safe Impulse Side” podnosi nadwozie Klasy S w ciągu kilku dziesiątych sekundy. Uderzenie ma wówczas miejsce w sprężystej konstrukcji zderzeniowej w dolnej części pojazdu. Jako dodatkowe zabezpieczenie, za dodatkową opłatą Mercedes montuje nową tylną poduszkę powietrzną. Składa się z cylindrycznej struktury rurowej, która tworzy kulę. Dzięki mniejszej objętości poduszka powietrzna może szybciej się rozłożyć. Nowa poduszka powietrzna jest również połączona z poduszką pasową – nadmuchiwanym pasem bezpieczeństwa. Dodatkowo w nowym Mercedesie otrzymamy: podświetlane pasy bezpieczeństwa (za dopłatą), rozpoznawanie fotelika dziecięcego na przednim siedzeniu pasażera za pomocą kamery, centralna poduszka powietrzna pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu.

Mercedes chce zwiększyć poręczność swojej największej limuzyny. Dlatego w zależności od prędkości i kąta skrętu, tylne koła skręcane są w tym samym lub przeciwnym kierunku, co przednie. Przy prędkościach powyżej 60 km/h kierowanie zmienia się z przeciwnego na ten sam kierunek. Maksymalny kąt skrętu tylnej osi to aż dziesięć stopni. Zmniejsza to promień skrętu przy skręcie nawet o dwa metry. Tym samym w przypadku długiej S klasy jest to mniej niż jedenaście metrów. Mercedes unowocześnia również swój nowy model w zakresie systemów wspomagających kierowcę. Dostępny jest aktywny system martwego pola, który gdy tylko kierowca lub pasażer z przodu dotknie klamki drzwi, zostanie wyświetlone ostrzeżenie – w lusterku zewnętrznym pojawi się czerwony trójkąt ostrzegawczy i ostrzeżenie świetlne poprzez oświetlenie otoczenia. Bardziej precyzyjny aktywny asystent parkowania z dwunastoma czujnikami ultradźwiękowymi, obrazy z kamery tworzą trójwymiarowy obraz na centralnym ekranie z dynamicznymi kątami widzenia i funkcją zoom. Ulepszony widok z boku podczas manewrowania na krawężnikach lub ścianach garażu.

We wnętrzu głównym elementem jest centralny monitor zabudowany na przedłużeniu konsoli środkowej. W najwyższej wersji wyposażony jest w technologię OLED i ma przekątną ekranu 12,8 cala. W podstawowej wersji wyświetlacz ma 11,9 cala i jest pozbawiony technologii OLED. Do jego obsługi wystarczy tylko zbliżenie dłoni, ikony są wówczas skierowane na użytkownika. Umożliwiają to cztery kamery zabudowane we wnętrzu. Nowy model ma również wyświetlacz HUD z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. System wyświetla informacje kierowcy na jezdni dziesięć metrów przed pojazdem – mogą być pokazywane strzałki skrętu lub podświetlone źródła zagrożenia.

Mercedes postrzega nową Klasę S nie tylko jako innowacyjną, luksusową limuzynę Auto ma stać się „trzecim miejscem”, „schronieniem między domem a pracą”. Starano się dopracować każdy szczegół i zaoferować nowe materiały. Po raz pierwszy znajdziemy w Mercedesie okleinę drewnianą o otwartych porach i elementy wykonane z prawdziwego aluminium. Mercedes jest szczególnie dumny z nowego oświetlenia Ambiente. Pasmo świetlne składa się z 250 diod LED, które są rozmieszczone w odstępach 1,6 cm.

Do wyboru jest pięć wariantów tylnych siedzeń – z dwoma lub trzema siedzeniami, funkcją odchylanego siedzenia, składanym podłokietnikiem środkowym lub biznesową konsolą środkową. Wprowadzono ogrzewanie zamontowane w miękkiej poduszce zagłówka na tylnych siedzeniach. Nowa limuzyna będzie dostępna wyłącznie w wersji z normalnym i wydłużonym rozstawem osi oraz jako modele AMG i Maybach. Coupé i kabriolet nie będą więcej oferowane.

Mercedes pozostał sobie wierny. Zaskoczył szeregiem rozwiązań i innowacji. Klienci nie będą musieli się zbyt długo przyzwyczajać do nowego modelu. To auto uczyni życie kierowcy i pasażerów łatwiejszym i bezpieczniejszym. I pretenduje do tego by stać się najlepszą limuzyną na świecie.

CZYTAJ TAKŻE: Audi, BMW czy Mercedes – która marka sprzedaje najwięcej sportowych modeli

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen przegrywa przed niemieckim sądem

Po pięciu latach od wybuchu Dieselgate, sąd podjął decyzję. Volkswagen musi wypłacić odszkodowanie klientom, ...

Nowa tura dotacji do aut elektrycznych. Poprzedniej rząd jeszcze nie rozliczył

Po rządowym niewypale z dopłatami do samochodów elektrycznych, jest szansa na drugą falę dopłat. ...

Coraz mniej chętnych na ciężarówki i autobusy

Rynek samochodów użytkowych systematycznie słabnie. W Polsce szybciej niż w większości państw UE. W ...

Premiery 2019 | BMW: Rok mocy

Zapowiada się bardzo pracowity rok dla BMW. W roku 2019 pojawi się kilka modernizacji, ...

Genewa: Wielki świat w eleganckim salonie

Rokrocznie na początku marca w Genewie odbywa się Międzynarodowy Salon Samochodowy. W tym roku ...

Fabryka BMW w Spartanburgu w Południowej Karolinie

Ceny aut mogą pójść ostro w górę

Przewodniczący Komisji Europejskiej, Jean Claude Juncker leci do Waszyngtonu z ofertą ostatniej szansy. Chce ...