Obecna seria (W222) jest w sprzedaży od 2013 roku. Model otrzymał modernizację w kwietniu 2017 r. Nowego luksusowego Mercedesa można zamawiać już teraz, od września 2020 r. S-klasa do dealerów trafi w grudniu. Pod względem wyglądu Mercedes pozostał wierny swojemu DNA marki. Mercedes zrezygnował ze stylistycznych udziwnień. I dobrze, bo nowa „eska” dzięki temu stała się klasyczną limuzyną ze spokojną linią nadwozia. Nowością w Mercedesie są dostępne za dopłatą wysuwane klamki, które w trakcie jazdy i na postoju są schowane w karoserii. Wysuwają się kiedy kierowca zbliża się do auta lub po dotknięciu klamki. Ale to dopiero początek nowinek w tym modelu.
Karoseria ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszącym Cx 0,22. Podczas projektowania przywiązywano też dużą wagę do aeroakustyki. W ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Oprócz jednostek sześciocylindrowych wkrótce dostępny będzie silnik V8 ze zintegrowanym rozrusznikiem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną. W 2021 roku pojawi się hybryda typu plug-in o zasięgu elektrycznym wynoszącym około 100 km. Model S580e łączy 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 (367 KM) z silnikiem elektrycznym zamontowanym w skrzyni biegów. Całość będzie miała 510 KM. Mercedes ponownie oferuje nową generację Klasy S z dwoma rozstawami osi. Zarówno w przypadku krótkiego, jak i długiego rozstawu osi, większość wymiarów nowej Klasy S wzrosła z korzyścią dla pasażerów i ich bagażu.
W aucie pojawi się sporo nowych funkcji. Stopień zaawansowania technicznego Klasy S można sobie na tą chwilę tylko wyobrazić czytając opis nowych funkcji. Mercedes wpakował do „eski” rzeczy, których nie oferuje nikt na rynku. Po raz pierwszy w modelu seryjnym system Digital Light będzie oferował np. ostrzeżenie o wykrytych robotach drogowych poprzez projekcję symbolu koparki na jezdnię, ostrzeganie i oświetlenie pieszych idących na skraju jezdni, ostrzeżenie przed sygnalizacją świetlną, znakami stop lub zakazami wjazdu poprzez wyświetlanie symbolu ostrzegawczego na pasie ruchu czy wsparcie na wąskich drogach np. zwężonych pasach jezdni podczas robót drogowych poprzez rzutowanie oznakowań prowadzących na jezdnię. Trzy jasne diody LED w każdym reflektorze mogą wysyłać ponad 1,3 miliona mikrozwierciadeł skierowanych na przedmioty światła.