Jak na razie w Europie i Stanach Zjednoczonych koncerny przestawiły się na produkowanie maseczek i respiratorów oraz sprzętu medycznego. Ford, General Motors, McLaren, Skoda i Tesla już się wyspecjalizowały w przeprofilowaniu części taśm. Produkcja respiratorów ruszyła również w zakładach Seata w Martorell pod Barceloną. Związkowcy Volkswagena Poznań namawiają zarząd, aby w fabryce rozpocząć szycie maseczek, a w zakładzie Toyoty w Jelczu Laskowicach już teraz są produkowane plastykowe przyłbice dla służby zdrowia w Jelczu i Wałbrzychu. Bentley korzystając z Zooma organizuje cocktail party dla dziennikarzy. Audi , Jaguar i Mercedes Benz przygotowali szkice swoich najsłynniejszych modeli i można je sobie wydrukować i pokolorować w domu. A Rolls Royce ogłosił konkurs rysunkowy dla dzieci w wieku do 14 lat. Jego zwycięzca z najlepszym przyjacielem będzie mógł przejechać się Rolls Roycem z domu do szkoły.
Porsche inaczej postanowiło pomóc. Dla pozyskania funduszy na walkę z Covid-19 wystawi 15 kwietnia na tygodniową aukcję internetową w Sotheby’s jeden z ostatnich egzemplarzy 911 Speedstera. Produkcja tego modelu zakończyła się w grudniu 2019. Dochody zostaną w całości przekazane na specjalny fundusz United Way Worldwide z którego finansowane są zakupy sprzętu medycznego niezbędnego do walki z pandemią. —To auto jest częścią naszej historii – mówił Klaus Zellmer, prezes Porsche Cars North America. I nie ukrywał nadziei, że nabywca doceni wyjątkowość tego auta. — Zdecydowaliśmy się sprzedać część naszej historii na szczytny cel — dodał. Dla Porsche sprzedaż na aukcjach kultowych modeli nie jest niczym nowym. W 2018 roku model 911 Turbo, znany także jako „Project Gold” znalazł nowego właściciela za 3,4 mln dolarów. Czy i tym razem znajdzie się taki entuzjasta? — Nie ukrywam naszych wielkich nadziei, ale bądźmy też realistami. To są zupełnie inne czasy. Zobaczymy jak będzie tym razem – mówił Zellmer. Porsche wyprodukował niespełna 2 tysiące sztuk tego modelu, którego cena zaczyna się od 274,5 tys. euro. W każdym razie dla kolekcjonerów tej marki jeden z ostatnich Speedsterów będzie wielką atrakcją.
Porsche 911 Speedster.
Na chiński wzór
Korzystając z chińskich doświadczeń europejskie i amerykańskie firmy przygotowują się do powrotu produkcji. Ferrari, który jako pierwszy wstrzymał taśmy, zagwarantował wszystkim pracownikom bezpłatne testy na obecność Covid-19. General Motors wzorem Amazona nieustannie mierzy pracownikom temperaturę, aby nie dopuścić by ktoś z podejrzeniem o zarażenie koronawirusem mógł wejść na teren fabryki. GM już uruchomił produkcję w swoich fabrykach w Chinach i w Korei Południowej. — Znamy wszystkie zasady niezbędne do zagwarantowania bezpieczeństwa naszym pracownikom — mówi Gerald Close, wiceprezes GM odpowiedzialny za globalną produkcję. Wszędzie zasady pracy są takie same : odległość między pracownikami musi wynosić 1-1,8 metra, ile konkretnie wyznaczają taśmy naklejone na podłodze. I oczywiście wszyscy muszą mieć maseczki i rękawice ochronne. Nie wiadomo jednak, kiedy ruszy produkcja w amerykańskich zakładach GM, bo to zależy od rozporządzenia, jakie nadejdzie z Waszyngtonu.