Jak poinformowała we wtorek Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w ciągu ostatnich 11 miesięcy do ruchu włączono 294 km nowych tras. W najbliższych dwóch tygodniach drogowcy będą chcieli uruchomić jeszcze kilka odcinków. Na 23 grudnia wstępnie zaplanowano uruchomienie przeszło 20 kilometrów autostrady A1 pod Częstochową, choć jeszcze nie wiadomo, w jakim stanie będzie naprędce kończona budowa. Samochody mają także wjechać na kilka odcinków dróg ekspresowych – S5 w woj. wielkopolskim i kujawsko-pomorskim, S7 w woj. świętokrzyskim i małopolskim oraz S8 i S17 w woj. mazowieckim. Prace finiszują również na obwodnicach Góry Kalwarii i Bolkowa.
Obwodnica Góry Kalwarii.
Na kujawsko-pomorskim fragmencie S5 pomiędzy Jaroszewem a Mielnem trwają prace wykończeniowe na trasie głównej. Montowane są bariery, oznakowanie i siatki ogrodzeniowe. Prowadzone są również roboty przy odwodnieniu i oświetleniu. Na odcinku Aleksandrowo – Tryszczyn drogowcy pracują m.in. przy odwodnieniu oraz przy wiadukcie nad linią kolejową w Maksymilianowie. Odcinek Wronczyn – Kościan Południe przechodzi właśnie procedury związane z odbiorami Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Poznaniu. Od Kościana do Radomicka prowadzone są roboty związane z montażem ogrodzenia, oznakowania pionowego, barier oraz ekranów akustycznych.
Tak wyglądał odcinek Wronczyn – Kościan Południe we wrześniu.
Na trasie S7 od granicy województwa mazowieckiego do Skarżyska Kamiennej ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni na ciągu głównym trasy. teraz prowadzone są prace wykończeniowe związane np. z montażem elementów bezpieczeństwa ruchu. Na odcinku S7 Lubień – Naprawa kończy się układanie warstwy ścieralnej nawierzchni na lewej jezdni. Około 500-metrowy odcinek drogi powiatowej, po której odbywał się będzie ruch do drogi krajowej nr 47, został przebudowany i dostosowany do przyjęcia ruchu ciężarówek z drogi ekspresowej. Droga ta będzie wykorzystywana przez ruch tranzytowy do czasu ukończenia budowy tunelu.