Reklama

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Rząd Singapuru nie chce samochodów elektrycznych. Skąd taki ruch w świadomym ekologicznie i postępowym państwie?

Publikacja: 09.09.2019 09:08

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Foto: moto.rp.pl

Wniosek pochodzi od ministra Masago Zulkifli bin Masagosa Mohamada, odpowiedzialnego za środowisko i zaopatrzenie w wodę. W połowie sierpnia Zulkifli powiedział agencji prasowej Bloomberg, że wraz z samochodami Tesli Elon Musk sprzedaje styl życia. Po czym dodał: „Nie interesuje nas styl życia, jesteśmy zainteresowani czystymi rozwiązaniami, które pozwolą rozwiązać problemy klimatyczne”. Stwierdzenie to poprzedziło wypowiedź Muska, który skrytykował Singapur za powolne wprowadzanie samochodów elektrycznych.

""

Foto: moto.rp.pl

Elon Musk już nie raz krytykował Singapur za podejście do e-mobilności. Singapur postanowił obciążyć również samochody elektryczne podatkiem od emisji CO2, ponieważ, jak twierdzą odpowiedzialni ministrowie, trzeba wziąć pod uwagę również kwestię wytwarzania energii elektrycznej. Zamiast pojazdów elektrycznych kraj korzysta z transportu publicznego: Singapur oplata gęsta sieć autobusowa i kolejowa.

""

Singapur stawia na komunikację publiczną.

Foto: moto.rp.pl

Kolejnym argumentem jest brak miejsca i duża gęstość zaludnienia. Już w 1990 roku pojawiły się ograniczenia dotyczące rejestracji nowych samochodów. Podatki są tak wysokie, że prawie uniemożliwiają osobom prywatnym posiadanie własnego auta. Ale jest też jeszcze jedna kwestia – jeśli Singapur myśli o samochodach, bardziej chce promować wodór jako rozwiązanie bezemisyjne. Przemiawia za tym bardzo niski ślad węglowy.

Reklama
Reklama
""

Elektryczne nie, wodorowe tak – samochody w Singapurze. Na zdjęciu wodorowa Toyota Mirai.

Foto: moto.rp.pl

Wygląda na to, że samochody elektryczne nie mają szans na ekspansję w Singapurze. Krytyka i opór jest zbyt mocny. Argumenty też nie najgorsze: wykorzystanie rzadkich metali, które są potrzebne do produkcji elektrycznych akumulatorów samochodowych i nie do końca jasna sytuacja recyklingu.

ZOBACZ TAKŻE: W którym kraju jest najwięcej dopłat i ulg na samochody elektryczne?

Tu i Teraz
36 tys. błędnych mandatów. Brytyjski system fotoradarów zawiódł
Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama