Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Rząd Singapuru nie chce samochodów elektrycznych. Skąd taki ruch w świadomym ekologicznie i postępowym państwie?

Publikacja: 09.09.2019 09:08

Singapur nie chce elektrycznych samochodów. Są za mało ekologiczne

Foto: moto.rp.pl

Wniosek pochodzi od ministra Masago Zulkifli bin Masagosa Mohamada, odpowiedzialnego za środowisko i zaopatrzenie w wodę. W połowie sierpnia Zulkifli powiedział agencji prasowej Bloomberg, że wraz z samochodami Tesli Elon Musk sprzedaje styl życia. Po czym dodał: „Nie interesuje nas styl życia, jesteśmy zainteresowani czystymi rozwiązaniami, które pozwolą rozwiązać problemy klimatyczne”. Stwierdzenie to poprzedziło wypowiedź Muska, który skrytykował Singapur za powolne wprowadzanie samochodów elektrycznych.

""

moto.rp.pl

Elon Musk już nie raz krytykował Singapur za podejście do e-mobilności. Singapur postanowił obciążyć również samochody elektryczne podatkiem od emisji CO2, ponieważ, jak twierdzą odpowiedzialni ministrowie, trzeba wziąć pod uwagę również kwestię wytwarzania energii elektrycznej. Zamiast pojazdów elektrycznych kraj korzysta z transportu publicznego: Singapur oplata gęsta sieć autobusowa i kolejowa.

""

Singapur stawia na komunikację publiczną.

moto.rp.pl

Kolejnym argumentem jest brak miejsca i duża gęstość zaludnienia. Już w 1990 roku pojawiły się ograniczenia dotyczące rejestracji nowych samochodów. Podatki są tak wysokie, że prawie uniemożliwiają osobom prywatnym posiadanie własnego auta. Ale jest też jeszcze jedna kwestia – jeśli Singapur myśli o samochodach, bardziej chce promować wodór jako rozwiązanie bezemisyjne. Przemiawia za tym bardzo niski ślad węglowy.

""

Elektryczne nie, wodorowe tak – samochody w Singapurze. Na zdjęciu wodorowa Toyota Mirai.

moto.rp.pl

Wygląda na to, że samochody elektryczne nie mają szans na ekspansję w Singapurze. Krytyka i opór jest zbyt mocny. Argumenty też nie najgorsze: wykorzystanie rzadkich metali, które są potrzebne do produkcji elektrycznych akumulatorów samochodowych i nie do końca jasna sytuacja recyklingu.

ZOBACZ TAKŻE: W którym kraju jest najwięcej dopłat i ulg na samochody elektryczne?

Wniosek pochodzi od ministra Masago Zulkifli bin Masagosa Mohamada, odpowiedzialnego za środowisko i zaopatrzenie w wodę. W połowie sierpnia Zulkifli powiedział agencji prasowej Bloomberg, że wraz z samochodami Tesli Elon Musk sprzedaje styl życia. Po czym dodał: „Nie interesuje nas styl życia, jesteśmy zainteresowani czystymi rozwiązaniami, które pozwolą rozwiązać problemy klimatyczne”. Stwierdzenie to poprzedziło wypowiedź Muska, który skrytykował Singapur za powolne wprowadzanie samochodów elektrycznych.

Elon Musk już nie raz krytykował Singapur za podejście do e-mobilności. Singapur postanowił obciążyć również samochody elektryczne podatkiem od emisji CO2, ponieważ, jak twierdzą odpowiedzialni ministrowie, trzeba wziąć pod uwagę również kwestię wytwarzania energii elektrycznej. Zamiast pojazdów elektrycznych kraj korzysta z transportu publicznego: Singapur oplata gęsta sieć autobusowa i kolejowa.

Tu i Teraz
Niech was nie zwiedzie brytyjska nazwa. Nowa chińska marka wchodzi do Polski
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Tu i Teraz
Izera wygrała przetarg o działkę w Jaworznie. Tam ma powstać nowa fabryka
Tu i Teraz
Volkswagen wstrzymał produkcję samochodów w dziesięciu fabrykach. . Awaria IT
Tu i Teraz
Można już pojechać nową drogą ekspresową prowadzącą nad morze
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Tu i Teraz
Obajtek chce przeprosin Shella za ustanowienie limitu tankowania
Tu i Teraz
Po latach spadków wzrosła liczba kradzieży samochodów w USA