Zdjęcie tygodnia: Volkswaegen ID.Buggy – czyli syn spotyka ojca

Kultowy Buggy, lekki pojazd rekreacyjny skonstruowany 55 lat temu w Kalifornii doczekał się swojego oficjalnego, napędzanego elektrycznie następcę.

Publikacja: 25.08.2019 06:48

Zdjęcie tygodnia: Volkswaegen ID.Buggy – czyli syn spotyka ojca

Foto: Ojciec spotyka tatę.- oryginalny Buggy i ID.Buggy

Bruce Meyers inżynier i zapalony surfer wymyślił go żeby jeździć czymś po i na plażę. Buggy bazuje na popularnym wtedy w USA Volkswagenie Beeatlu. Powstało tylko około oryginalnych 6000 egzemplarzy zbudowanych przez firmę Mayersa, ale to wystarczyło żeby wkroczyć na stałe jako element plażowej mody tamtych lat. Na plażach Kalifornii i Florydy Buggy stał się nieodzownym elementem. Pojazd spobał się również na świecie. Szacuje się, że budowano około 250 tysięcy egzemplarzy „Buggypodobnych” replik. Auta jeździły w rajdach, były używane przez wojsko i różnego rodzaju służby.

""

Syn spotyka ojca – oryginalny Buggy i ID.Buggy

Foto: moto.rp.pl

Teraz chołd Buggy oddał również Volkswagen. Na swój sposób i zgodnie z panującym trendem – elektrycznie. ID.Buggy to napędzany silnikiem elektrycznym Buggy naszych czasów. Może nie jest tak fajny jak oryginał, ale urok pierwotnego pomysłu pozostał. ID.Buggy ma silnik elektryczny o mocy 201 KM i baterię o pojemności 62 kW. Potrafi przyspieszyć do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 160 km/h.

ZOBACZ TAKŻE: Nikt nie zainwestuje w elektromobilność tyle, co Volkswagen

""

Foto: moto.rp.pl

Bruce Meyers inżynier i zapalony surfer wymyślił go żeby jeździć czymś po i na plażę. Buggy bazuje na popularnym wtedy w USA Volkswagenie Beeatlu. Powstało tylko około oryginalnych 6000 egzemplarzy zbudowanych przez firmę Mayersa, ale to wystarczyło żeby wkroczyć na stałe jako element plażowej mody tamtych lat. Na plażach Kalifornii i Florydy Buggy stał się nieodzownym elementem. Pojazd spobał się również na świecie. Szacuje się, że budowano około 250 tysięcy egzemplarzy „Buggypodobnych” replik. Auta jeździły w rajdach, były używane przez wojsko i różnego rodzaju służby.

Tu i Teraz
Nowy rozdział Maserati w Polsce. Zmiana przedstawiciela marki
Tu i Teraz
Remont najgorszego odcinka autostrady w Polsce. Koniec z pofałdowaniami na A1
Tu i Teraz
Nowy plan Renault i Geely. Będą przerabiać elektryki na hybrydy
Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask