Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland twierdzi, że przed rokiem 2023 ruszy masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych. Z taśm produkcyjnych ma zjeżdżać 100 tysięcy aut rocznie, a docelowo produkcja wyniesie 200 tysięcy samochodów. Ma w tym pomóc współpraca z partnerem technicznym. Tak zwany integrator ma być doświadczonym podmiotem, który wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje związane z wprowadzaniem nowych modeli do masowej produkcji. Jego zadaniem będzie także wspierać całość procesu technologicznego.
EDAG Light Cocoon to jeden z projektów niemieckiej firmy.
Integrator został już wybrany – to firma inżynieryjna EDAG Engineering z Niemiec. Koncern powstał w 1969 roku. Od roku 2015 jego siedziba przeniesiona została do szwajcarskiego Arbon, natomiast centrala operacyjna mieści się w niemieckim Wiesbaden. EDAG prowadzi działalność związana z rozwojem produktów, zakładów produkcyjnych czy produkcją krótkich serii. Jest największym na świecie niezależnym partnerem w dziedzinie rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Firma działa w Polsce działa od blisko 30 lat.
Niemiecka firma EDAG jest obecny w ponad 60 krajach na świecie.
Firmę wybrano podczas ramach złożonego i wieloetapowego procesu spośród ośmiu chętnych. Jak podkreśla Szef EMP Piotr Zaremba, w początkowej fazie wykorzystanie zostanie doświadczenie niemieckiej firmy, jednak potrzebna do realizacji projektu wiedza będzie z czasem transferowana do Polski. W całym procesie mają być zatrudnieni polscy inżynierowie, którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje elektrycznych aut.