W budowie polskich aut elektrycznych pomogą nam Niemcy

W Planie Rozwoju Elektromobilności pojawia się obietnica miliona aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku, która według ekspertów jest niemożliwa do zrealizowania. Równie mało prawdopodobna jest zapowiedź, ze już za cztery lata ma u nas ruszyć masowa produkcja aut elektrycznych.

Publikacja: 17.03.2019 17:56

W budowie polskich aut elektrycznych pomogą nam Niemcy

Foto: moto.rp.pl

Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland twierdzi, że przed rokiem 2023 ruszy masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych. Z taśm produkcyjnych ma zjeżdżać 100 tysięcy aut rocznie, a docelowo produkcja wyniesie 200 tysięcy samochodów. Ma w tym pomóc współpraca z partnerem technicznym. Tak zwany integrator ma być doświadczonym podmiotem, który wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje związane z wprowadzaniem nowych modeli do masowej produkcji. Jego zadaniem będzie także wspierać całość procesu technologicznego.

""

EDAG Light Cocoon to jeden z projektów niemieckiej firmy.

Foto: moto.rp.pl

Integrator został już wybrany – to firma inżynieryjna EDAG Engineering z Niemiec. Koncern powstał w 1969 roku. Od roku 2015 jego siedziba przeniesiona została do szwajcarskiego Arbon, natomiast centrala operacyjna mieści się w niemieckim Wiesbaden. EDAG prowadzi działalność związana z rozwojem produktów, zakładów produkcyjnych czy produkcją krótkich serii. Jest największym na świecie niezależnym partnerem w dziedzinie rozwoju przemysłu motoryzacyjnego i lotniczego. Firma działa w Polsce działa od blisko 30 lat.

""

Niemiecka firma EDAG jest obecny w ponad 60 krajach na świecie.

Foto: moto.rp.pl

Firmę wybrano podczas ramach złożonego i wieloetapowego procesu spośród ośmiu chętnych. Jak podkreśla Szef EMP Piotr Zaremba, w początkowej fazie wykorzystanie zostanie doświadczenie niemieckiej firmy, jednak potrzebna do realizacji projektu wiedza będzie z czasem transferowana do Polski. W całym procesie mają być zatrudnieni polscy inżynierowie, którzy z czasem będą przejmować kompetencje od integratora, by w przyszłości samodzielnie wprowadzać kolejne generacje elektrycznych aut.

""

Plan Rozwoju Elektromobilności zakłada milion aut elektrycznych w Polsce do 2025 roku.

Foto: moto.rp.pl

ElectroMobility Poland ma produkować więcej niż jeden miejski model elektrycznego auta. W planach jest cała gama modelowa. Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 roku i kontrolowana jest przez cztery koncerny energetyczne – PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z nich posiada po 25 procent kapitału akcyjnego.

ZOBACZ TAKŻE: Auta elektryczne na wyboistej drodze

Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland twierdzi, że przed rokiem 2023 ruszy masowa produkcja polskich samochodów elektrycznych. Z taśm produkcyjnych ma zjeżdżać 100 tysięcy aut rocznie, a docelowo produkcja wyniesie 200 tysięcy samochodów. Ma w tym pomóc współpraca z partnerem technicznym. Tak zwany integrator ma być doświadczonym podmiotem, który wie, w jaki sposób buduje się samochody i posiada szerokie kompetencje związane z wprowadzaniem nowych modeli do masowej produkcji. Jego zadaniem będzie także wspierać całość procesu technologicznego.

Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika