BMW ma w swojej ofercie zbyt dużo modeli i wersji. Nie wszystkie mają sens czy są rentowne. Poza tym koszty opracowania wielu z nich okazały się zbyt duże. Dlatego firma z Monachium zdecydowała się na zmniejszenie swojej oferty. Na pierwszy ognień pójdą wersje z coraz mniej popularną ręczną skrzynią biegów czy napędem na jedną oś.

""

BMW serii 2 Gran Tourer.

moto.rp.pl

Już dawno zdecydowano, że BMW serii 2 Gran Tourer nie będzie miał następcy. Taki sam los spotka BMW serii 6 GT. To bardzo dobre decyzje, bo akurat te modele pasują do wypracowanego przez lata wizerunku BMW jak pięść do oka. Zarówno seria 2 Gran Tourer, jak i 6 GT to samochody, które nigdy nie powinny powstać.

""

BMW serii 6 GT.

moto.rp.pl

Niepewna jest przyszłość BMW serii 2 Cabrio. Potwierdzony jest póki co jedynie następca modelu 2 Gran Coupe. Szansy na przetrwanie nie ma również seria 3 GT, podobnie jak BMW serii 7 z normalnym, krótkim rozstawem osi. Następna generacja serii 7 powinna mieć tylko długi rozstaw osi i jako uzupełnienie ekskluzywną wersję na rynek chiński. To, czy cięcia przeżyje X2, jest póki co niepewne. Mimo szykownej karoserii BMW X2 oferuje technicznie to samo co model X1.

""

BMW serii 2 cabrio.

moto.rp.pl

""

BMW X2.

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Nowe BMW serii 1: Od teraz z przednim napędem

Nieco zaskakujące są doniesienia o obserwacji przez BMW serii 8 Coupé i 8 Cabrio. Może to wynika z faktu, że Mercedes rezygnuje klasy S w wersji cabrio, a Audi nie ma prawdziwego przeciwnika i w dłuższej perspektywie sensowne może być pozostawienie serii 8 tylko jako czterodrzwiowe Gran Coupe. Nie wiadomo też, co z BMW i3, które praktycznie nie uległo zmianie od swojej premiery. Jeśli projekt przetrwa, następca i3 może dzielić platformę z nadchodzącym BMW X1 i wizualnie stać się bardziej crossoverem. Za to następca BMW i8 prawdopodobnie uzyska napęd wyłącznie elektryczny.

""

BMW serii 8 Cabrio.

moto.rp.pl

""

BMW i3.

moto.rp.pl

""

BMW i8.

moto.rp.pl