Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Na koniec września 2019 roku BMW wprowadza na rynek ową generację serii 1. Cecha szczególna- „Jedynka” będzie bazować na platformie UKL przystosowanej do przedniego napędu.

Nowe BMW serii 1.

Koniec domysłów. Nowa seria 1 (F40) będzie miała przedni napęd. Trzecia generacja bawarskiego kompaktowego modelu zachowa proporcje poprzedniego modelu. Oferowana będzie wyłącznie z czterodrzwiową karoserią. Wymiary pozostają prawie niezmienione i wynoszą 4,32 x 1,80 x 1,43 metra czyli minus pięć milimetrów długości, minus dwa centymetry w rozstawie osi, ale plus 3,4 cm w szerokości i 1,3 cm w wysokości karoserii. Mimo to w nowej generacji ma się znaleźć więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Bagażnik urósł o 20 litrów, teraz ma pojemność 380 litrów. Po złożeniu tylnego siedzenia powstaje powierzchnia, która może pomieścić 1200 litrów. Czyli tyle co wcześniej.

W przyszłości klienci mogą wybierać między pięcioma jednostkami ze znanej już rodziny silników trzy- i czterocylindrowych, które instalowane będą poprzecznie, a nie wzdłużnie. W ofercie będą dwa silniki benzynowe o mocy 140 i 306 KM i trzy warianty silników wysokoprężnych o mocy od 116 do 190 KM. Podstawowy diesel spełnia normę emisji spalin Euro 6d, wszystkie pozostałe silniki 6d-Temp. Dwie najmocniejsze wersje przenoszą napęd na wszystkie koła (xDrive). W przypadku topowego modelu M135i xDrive napęd na cztery koła współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i nowo opracowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Wszystkie inne wersje silnikowe „Jedynki” będą miały napęd na przednie koła.

BMW M135i xDrive.

Nie ma konkretów kiedy pojawią się odmiany hybrydowe typu plug-in, chociaż technologia jest już jest stosowana w BMW serii 2 Active Tourer czy Mini Countryman PHEV. Długo pewnie nie trzeba będzie na te odmiany czekać. Być może w serii 1 pojawią się z większą.

BMW udowodniło na podstawie Mini, że można zbudować zwinny samochód z napędem na przednie koła. Trzeba poczekać żeby zobaczyć czy to się uda powtórzyć w przypadku BMW serii 1. Bawarczycy zastosowali aktywne ograniczenie poślizgu kół (ARB) pochodzące z modelu i3. System ARB oznacza, że kontroler poślizgu znajduje się bezpośrednio w jednostce sterującej silnik zamiast w jednostce sterującej układ kontroli stabilności jazdy (DSC, Dynamic Stability Control). Dzięki krótszym ścieżkom sygnału transmisja danych działa trzy razy szybciej.

ZOBACZ TAKŻE: Rozmowa MOTO.RP.PL – Harald Krueger, prezes BMW: Od początku wierzyłem w elektromobilność

Zmiana napędu na przednie koła może być krokiem naprzód dla BMW. Spory procent klientów serii 1 nawet nie miał świadomości, że jeździ z tylnym napędem. Start nowej generacji kompaktowego modelu zapowiedziany jest na 28 września.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nissan Juke: Kontynuacja bestsellera

Gdy debiutował, jego konkurentów można było policzyć na palcach jednej ręki. Obecnie ma ich ...

Nowy elektryk Nissana nie będzie produkowany w Wielkiej Brytanii

Niedokończony Brexit oraz ogłoszona mutacja Covid-19, spowodowała duże problemy w Wielkiej Brytanii. Przełożyło się ...

Skoda ma nowego szefa

Thomas Schäfer, dotychczas szef Volkswagena na Afrykę Południową pokieruje teraz Skodą. Zastąpi na tym ...

Antigua i Barbuda: Osły na drogach

Poruszanie się samochodem po Karaibach to najlepszy sposób, żeby w pełni poznać ten jeden ...

Apple rządzi na rynku autonomicznych samochodów

Kalifornia to dziś światowe centrum rozwoju technologii tzw. samojezdnych pojazdów. W zachodnim stanie USA ...

Kryzys nie omija bogatych. Redukcje miejsc pracy w Bentleyu

Brytyjski producent luksusowych samochodów Bentley chce znacznie zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników. W fabryce w ...