Nowe BMW serii 1.
Koniec domysłów. Nowa seria 1 (F40) będzie miała przedni napęd. Trzecia generacja bawarskiego kompaktowego modelu zachowa proporcje poprzedniego modelu. Oferowana będzie wyłącznie z czterodrzwiową karoserią. Wymiary pozostają prawie niezmienione i wynoszą 4,32 x 1,80 x 1,43 metra czyli minus pięć milimetrów długości, minus dwa centymetry w rozstawie osi, ale plus 3,4 cm w szerokości i 1,3 cm w wysokości karoserii. Mimo to w nowej generacji ma się znaleźć więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Bagażnik urósł o 20 litrów, teraz ma pojemność 380 litrów. Po złożeniu tylnego siedzenia powstaje powierzchnia, która może pomieścić 1200 litrów. Czyli tyle co wcześniej.
W przyszłości klienci mogą wybierać między pięcioma jednostkami ze znanej już rodziny silników trzy- i czterocylindrowych, które instalowane będą poprzecznie, a nie wzdłużnie. W ofercie będą dwa silniki benzynowe o mocy 140 i 306 KM i trzy warianty silników wysokoprężnych o mocy od 116 do 190 KM. Podstawowy diesel spełnia normę emisji spalin Euro 6d, wszystkie pozostałe silniki 6d-Temp. Dwie najmocniejsze wersje przenoszą napęd na wszystkie koła (xDrive). W przypadku topowego modelu M135i xDrive napęd na cztery koła współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i nowo opracowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Wszystkie inne wersje silnikowe „Jedynki” będą miały napęd na przednie koła.