Francja wycofuje się z zaostrzonych limitów prędkości

Przez ograniczenie prędkości na pozamiejskich drogach Francja chciała zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych. Od 1 lipca 2018 roku na wszystkich drogach pozamiejskich można jeździć maksymalnie 80 km/h. Teraz ma się to zmienić.

Publikacja: 14.06.2019 19:15

Francja wycofuje się z zaostrzonych limitów prędkości

Foto: moto.rp.pl

Francja zmaga się z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Większość wypadków śmiertelnych zdarza się na drogach poza miastem. Ograniczenie prędkości wprowadzone w 2018 roku miało być środkiem zaradczym. Francja obniżyła ją z 90 do 80 km/h na na około 400 tys. km dróg pozamiejskich. Nowe rozporządzenie weszło w życie 1 lipca 2018 r. Teraz Francja chce dokładnie zbadać wpływ niższej prędkości na bezpieczeństwo. W lipcu 2020 roku zostaną przedstawione szczegółowe wyniki.

""

moto.rp.pl

Jednak już teraz wiadomo, że projekt niezbyt się udał. Podczas gdy np. Niemcy osiągnęły historycznie niski poziom śmiertelności na drogach, liczba wypadków śmiertelnych we Francji wzrosła przez trzy ostatnie lata do blisko 3,5 tys. osób rocznie. Mimo to, według sondaży, 59 proc. Francuzów odrzuca nowe ograniczenie prędkości. Lobby samochodowe ma wątpliwości, czy faktycznie może to pomóc.

ZOBACZ TAKŻE: Nadchodzi zmierzch silników spalinowych. Nowe plany w Kalifornii, Anglii i Amsterdamie

Po wprowadzeniu ograniczenia we Francji miały miejsce liczne protesty. Zmniejszenie w ubiegłym roku limitu prędkości z 90 km/h do 80 km/h było również jednym z czynników wywołujących protesty tzw. żółtych kamizelek. Widać, że przyniosło to efekt, bo podczas głosowania na początku czerwca francuski parlament zgodził się na zniesienie wprowadzonego w ubiegłym roku ograniczenia. Nowe rozporządzenie, które zostało już zatwierdzone, umożliwia miastom i departamentom podniesienie prędkości maksymalnej do 90 km/h. Za to w przyszłości we Francji będą surowsze kary dla osób korzystających z telefonu komórkowego podczas jazdy lub ignorujących ludzi stojących na przejściu dla pieszych.

Francja zmaga się z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Większość wypadków śmiertelnych zdarza się na drogach poza miastem. Ograniczenie prędkości wprowadzone w 2018 roku miało być środkiem zaradczym. Francja obniżyła ją z 90 do 80 km/h na na około 400 tys. km dróg pozamiejskich. Nowe rozporządzenie weszło w życie 1 lipca 2018 r. Teraz Francja chce dokładnie zbadać wpływ niższej prędkości na bezpieczeństwo. W lipcu 2020 roku zostaną przedstawione szczegółowe wyniki.

Tu i Teraz
Warszawa nadal bez wschodniego odcinka obwodnicy. Brakuje 14 km
Tu i Teraz
Szef Mazdy w Polsce awansuje. Będzie odpowiadać za 20 rynków w Europie
Tu i Teraz
Michelin przenosi część działalności do Polski. Koniec produkcji w Niemczech
moto
W Polsce produkowany będzie Volkswagen Golf
Tu i Teraz
Koreańczycy inwestują w Polsce 100 mln zł. Będą produkować części samochodowe
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?