Francja wycofuje się z zaostrzonych limitów prędkości

Przez ograniczenie prędkości na pozamiejskich drogach Francja chciała zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych. Od 1 lipca 2018 roku na wszystkich drogach pozamiejskich można jeździć maksymalnie 80 km/h. Teraz ma się to zmienić.

Publikacja: 14.06.2019 19:15

Francja wycofuje się z zaostrzonych limitów prędkości

Foto: moto.rp.pl

Francja zmaga się z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Większość wypadków śmiertelnych zdarza się na drogach poza miastem. Ograniczenie prędkości wprowadzone w 2018 roku miało być środkiem zaradczym. Francja obniżyła ją z 90 do 80 km/h na na około 400 tys. km dróg pozamiejskich. Nowe rozporządzenie weszło w życie 1 lipca 2018 r. Teraz Francja chce dokładnie zbadać wpływ niższej prędkości na bezpieczeństwo. W lipcu 2020 roku zostaną przedstawione szczegółowe wyniki.

""

Foto: moto.rp.pl

Jednak już teraz wiadomo, że projekt niezbyt się udał. Podczas gdy np. Niemcy osiągnęły historycznie niski poziom śmiertelności na drogach, liczba wypadków śmiertelnych we Francji wzrosła przez trzy ostatnie lata do blisko 3,5 tys. osób rocznie. Mimo to, według sondaży, 59 proc. Francuzów odrzuca nowe ograniczenie prędkości. Lobby samochodowe ma wątpliwości, czy faktycznie może to pomóc.

ZOBACZ TAKŻE: Nadchodzi zmierzch silników spalinowych. Nowe plany w Kalifornii, Anglii i Amsterdamie

Po wprowadzeniu ograniczenia we Francji miały miejsce liczne protesty. Zmniejszenie w ubiegłym roku limitu prędkości z 90 km/h do 80 km/h było również jednym z czynników wywołujących protesty tzw. żółtych kamizelek. Widać, że przyniosło to efekt, bo podczas głosowania na początku czerwca francuski parlament zgodził się na zniesienie wprowadzonego w ubiegłym roku ograniczenia. Nowe rozporządzenie, które zostało już zatwierdzone, umożliwia miastom i departamentom podniesienie prędkości maksymalnej do 90 km/h. Za to w przyszłości we Francji będą surowsze kary dla osób korzystających z telefonu komórkowego podczas jazdy lub ignorujących ludzi stojących na przejściu dla pieszych.

Francja zmaga się z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Większość wypadków śmiertelnych zdarza się na drogach poza miastem. Ograniczenie prędkości wprowadzone w 2018 roku miało być środkiem zaradczym. Francja obniżyła ją z 90 do 80 km/h na na około 400 tys. km dróg pozamiejskich. Nowe rozporządzenie weszło w życie 1 lipca 2018 r. Teraz Francja chce dokładnie zbadać wpływ niższej prędkości na bezpieczeństwo. W lipcu 2020 roku zostaną przedstawione szczegółowe wyniki.

Tu i Teraz
Trump zaczyna "spłacać dług" Muskowi. Chce znieść przepisy dotyczące zgłaszania wypadków
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Szaleńczy skok akcji Tesli. Elon Musk może dziękować Trumpowi
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?