Samochody elektryczne: Europa daleko w tyle

Ostatnie badanie PwC i AAA (American Automobile Association) pokazują sukcesy i porażki związane z e-mobilnością na głównych światowych rynkach – Europy, Chin i USA.

Publikacja: 10.05.2019 20:10

Samochody elektryczne: Europa daleko w tyle

Foto: AdobeStock

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez PwC popyt na elektryczne samochody na głównych rynkach europejskich (Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy) rośnie dynamicznie. W pierwszym kwartale 2019 roku segment aut elektrycznych wzrósł o 34,5 procent rok do roku. Największy wzrost odnotowały modele elektryczne (61,7 procent), za to hybrydy plug-in – tylko o 6,3 procent.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Na pozór wszystko wygląda dobrze, jednak jeśli porównamy te dane z rynkami pozaeuropejskimi widać, jak bardzo Stary Kontynent jest w tyle. W porównaniu z Europą w pierwszym kwartale 2019 roku w Chinach pojawiło się pięć razy więcej samochodów elektrycznych. Rynek aut elektrycznych wzrósł tam aż o 106,5 procent. Kiedy w Chinach sprzedano 185 tys. samochodów elektrycznych, w Europie, w tym samym okresie, zaledwie 36 tys.

""

Wiele firm oferuje modele z napędem elektrycznym, które są przeznaczone wyłącznie na rynek chiński.

Foto: moto.rp.pl

W USA tempo wzrostu również jest znacznie większe niż w Europie, chociaż zaczął hamować  (36 procent wzrostu w tym roku w porównaniu ze 130 procentami w 2018 roku). Zdaniem ekspertów wynika to z wprowadzenia w ubiegłym roku na rynek modelu Tesla 3.

""

Tesla Model 3.

Foto: moto.rp.pl

American Automobile Association (AAA) uruchomiło własne badanie na rynku amerykańskim. Większość klientów uważa, że do 2029 roku na drogach będą jeździły autonomiczne auta o napędzie elektrycznym. Około 40 milionów Amerykanów przy następnym zakupie samochodu będzie rozważać model elektryczny. Póki co największym czynnikiem odstraszającym od takich aut jest nadal ograniczony zasięg, wysokie koszty zakupu i brak publicznej infrastruktury ładowania. Według badania PwC udział samochodów elektrycznych w światowym rynku wynosi obecnie 2,1 procent.

ZOBACZ TAKŻE: Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez PwC popyt na elektryczne samochody na głównych rynkach europejskich (Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy) rośnie dynamicznie. W pierwszym kwartale 2019 roku segment aut elektrycznych wzrósł o 34,5 procent rok do roku. Największy wzrost odnotowały modele elektryczne (61,7 procent), za to hybrydy plug-in – tylko o 6,3 procent.

Na pozór wszystko wygląda dobrze, jednak jeśli porównamy te dane z rynkami pozaeuropejskimi widać, jak bardzo Stary Kontynent jest w tyle. W porównaniu z Europą w pierwszym kwartale 2019 roku w Chinach pojawiło się pięć razy więcej samochodów elektrycznych. Rynek aut elektrycznych wzrósł tam aż o 106,5 procent. Kiedy w Chinach sprzedano 185 tys. samochodów elektrycznych, w Europie, w tym samym okresie, zaledwie 36 tys.

Tu i Teraz
Szykuje się komunikacyjny chaos Warszawy. Ostatnie Pokolenie wraca z blokadami dróg
Tu i Teraz
Wszystkie plagi, które spadły na Teslę
Tu i Teraz
Rosji coraz bardziej brakuje własnych modeli aut. Wspierają się licencjami z Chin
Tu i Teraz
Branża zbrojeniowa ma się dobrze. Mercedes zwiększa ofertę ciężarówek dla wojska
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Tu i Teraz
Ferrari opatentowało nowy napęd V12. To przyszłość silników spalinowych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń