Elektryczne miasto Opla

Rüsselsheim ma stać się „miastem elektrycznym” – poligonem doświadczalnym do badań nad elektromobilnością. W przedsięwzięcie zaangażowane są lokalne władze, firma Opel oraz Uniwersytet Ren-Men. Do 2020 r. powstanie tu najgęstsza sieć stacji ładowania w Unii Europejskiej.

Publikacja: 27.12.2018 21:43

Elektryczne miasto Opla

Foto: fot. Opel

W ciągu kilku najbliższych miesięcy miasto zostanie pokryte gęstą siecią ładowarek – stanie ich tu ok. 1,3 tys. Stacje powstaną na osiedlach mieszkaniowych, w kampusie Uniwersytetu Ren-Men, na parkingach przy wybranych supermarketach i centrach handlowych, przy szpitalu miejskim oraz na terenie zajmowanym przez zakłady Opla, który ma tu swoją siedzibę. Projekt, na który partnerzy otrzymali dotacje w łącznej wysokości 12,8 mln euro, będzie realizowany w kilku etapach do 2020 roku. Przedsięwzięcie jest finansowane przez Federalne Ministerstwo Gospodarki.

""

fot. mat.pras.

moto.rp.pl

Po zakończeniu projektu na każdy publicznie dostępny punkt ładowania będzie przypadało 72 mieszkańców, co da największą gęstość stacji w stosunku do liczby mieszkańców nie tylko w Niemczech, ale w całej Unii Europejskiej. Dla porównania: Hamburg, który obecnie jest niemieckim liderem, jeżeli chodzi o infrastrukturę ładowania, ma obecnie 785 publicznie dostępnych punktów ładowania (więcej, niż jest ich obecnie w całej Polsce, gdzie mamy ich nieco ponad 600) przy populacji liczącej 1,8 miliona, czyli 1 punkt przypada na 2,3 tys. mieszkańców. Według danych Federalnego Stowarzyszenia Branży Energetycznej i Wodociągowej w połowie 2018 r. w Niemczech było zainstalowanych 13,5 tys. ogólno- i częściowo dostępnych (np. na parkingach hotelowych czy w biurowcach) punktów ładowania, rok wcześniej było ich 10,7 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Opel GT X Experimental: Nowa twarz Opla

Dzięki zaangażowaniu Uniwersytetu Ren-Men Rüsselsheim stanie się laboratorium elektromobilności o nieporównywalnej skali w Niemczech. W ramach projektu badane będą kwestie techniczne, takie jak stabilność zaopatrzenia w energię i integracja sieci, a także aspekty społeczno-ekonomiczne, w tym zachowania związane z mobilnością. Dane na temat zachowań użytkowników ładowarek umożliwią naukowcom prognozowanie przyszłego obciążenia sieci elektrycznej oraz pomogą im zidentyfikować poszczególne potrzeby kierowców samochodów elektrycznych.

""

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opla, zapowiada elektryczną ofensywę marki / fot. Opel

moto.rp.pl

– Prowadząc badania na potrzeby tego projektu uniwersytet wnosi ważny wkład w urbanizacyjny rozwój Rüsselsheim. Jednym z naszych celów jest wzmacnianie strategicznej roli uczelni w regionalnych systemach innowacji – komentuje prof. dr Detlev Reymann, rektor Uniwersytetu Ren-Men.

CZYTAJ TAKŻE: Opel RAK: 90 lat rekordu prędkości samochodem rakietowym

Pytanie, czy w mieście znajdzie się wystarczająca ilość samochodów elektrycznych, by stało się ono poligonem elektromobilności? Sam Opel, poza Amperą-e, jednym z ostatnich owoców współpracy z GM, nie ma na razie w ofercie żadnego elektryka (jej cena w Niemczech zaczyna się od 42,9 tys. euro), a pierwsza hybryda PHEV w skórze Grandlanda X ma się pojawić na rynku w przyszłym roku.

W ciągu kilku najbliższych miesięcy miasto zostanie pokryte gęstą siecią ładowarek – stanie ich tu ok. 1,3 tys. Stacje powstaną na osiedlach mieszkaniowych, w kampusie Uniwersytetu Ren-Men, na parkingach przy wybranych supermarketach i centrach handlowych, przy szpitalu miejskim oraz na terenie zajmowanym przez zakłady Opla, który ma tu swoją siedzibę. Projekt, na który partnerzy otrzymali dotacje w łącznej wysokości 12,8 mln euro, będzie realizowany w kilku etapach do 2020 roku. Przedsięwzięcie jest finansowane przez Federalne Ministerstwo Gospodarki.

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Volkswagen przesunie miliardy z budżetu aut elektrycznych na rozwój silników spalinowych
Tu i Teraz
Szef Toyoty dachował Yarisem podczas otwarcia ośrodka badawczego. Film z wypadku
Tu i Teraz
Wojna celna UE z Chinami? Są cła na elektryki z Chin. Na liście partner Izery
Tu i Teraz
Wyprzedzający ruch Volvo. Produkcja ma zostać przeniesiona z Chin do Belgii
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Tu i Teraz
Pierwszy odbył się w 1905 r. Teraz oficjalnie to koniec salonu samochodowego w Genewie
Tu i Teraz
Policyjny radiowóz uszkodził śmigłowiec LPR, który wylądował do wypadku na A2