Sprzedaż skumulowana liczona od stycznia przekroczyła 498,6 tys. i poprawiła się względem dziesięciu miesięcy ubiegłego roku o 11,9 proc. Na dodatni wynik zapracowały jednak samochody dostawcze, których sprzedaż wzrosła w październiku o przeszło jedną piątą, do ponad 6,6 tys. sztuk. W przypadku samochodów osobowych wciąż utrzymuje się spadek rejestracji, choć już nieznaczny – ubiegły miesiąc przyniósł wynik gorszy od ubiegłorocznego o 1,6 proc. – zarejestrowano 39,9 tys. aut, o 635 szt. mniej niż w październiku przed rokiem.
CZYTAJ TAKŻE: Wrzesień: krach w salonach
– Dalszy wzrost sprzedaży, szczególnie w ostatnich dwóch miesiącach 2018 roku, mogą podtrzymać zapowiedziane zmiany w opodatkowaniu samochodów w firmach – prognozuje Samar. Klienci będą chcieli w ten sposób uciec przed niekorzystnymi rezultatami nowych przepisów, które mają zacząć obowiązywać w przyszłym roku.
Skoda Octavia jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku / fot. Skoda
Od początku roku najlepiej sprzedającym się modelem jest Skoda Octavia, która odnotowała przeszło 12-procentowy wzrost w porównaniu z ub. rokiem. Na drugim miejscu znalazła się Skoda Fabia, trzeci jest Opel Astra, a za nim uplasował się Volkswagen Golf. W rankingu marek dominuje Skoda przed Toyotą, Volkswagenem i Oplem.