W 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce poprawili sprzedaż w segmencie samochodów osobowych o 7 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Szczególnie dobry wynik odnotowano w sprzedaży opon dla samochodów typu SUV, gdzie roczny wzrost sięgnął 9 proc. Niemały, 4-procentowy wzrost miał także miejsce w grupie samochodów lekkich dostawczych. Ubiegły rok przyniósł również wysoką dynamikę sprzedaży opon zimowych, wynoszącą aż 11 proc. Zarazem utrzymał się mocny trend wzrostowy dla opon całorocznych (wzrost sprzedaży o 29 proc. w ujęciu r./r.) oraz opon motocyklowych (wzrost o 25 proc.).
Sprzedaż nowych opon w Polsce sukcesywnie rośnie / fot. AdobeStock
Lepiej niż w Europie
– Polska nadal wykazuje wyższą dynamikę sprzedaży opon w porównaniu z danymi europejskimi. Pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy – twierdzi przedstawiciel Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. Jego zdaniem, zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i klasy średniej to zarazem dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg. – Lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców – podkreśla.
CZYTAJ TAKŻE: Innowacje w oponach
Początek roku 2018 przyniósł mocny wzrost popytu na opony do pojazdów ciężkich. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego w pierwszym kwartale producenci i importerzy opon w Polsce zwiększyli sprzedaż w segmencie samochodów ciężarowych o 16 proc., natomiast w grupie pojazdów rolniczych – o 29 proc. Zwłaszcza większa sprzedaż opon w segmencie samochodów ciężarowych ma być pozytywnym sygnałem dla rynku transportu drogowego.