fot. AdobeStock

Świetny wynik sprzedażowy Volkswagena, który mocno zwiększa udział w rynku, wzrost rejestracji wszystkich nowych samochodów osobowych o ponad połowę – tak wygląda podsumowanie maja w raporcie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA.

Branża wyraźnie odzywa po głębokim kryzysie wywołanym pandemią koronawirusa. Po pierwszych pięciu miesiącach 2021 r. sprzedaż w krajach Unii Europejskiej wzrosła o 29,5 proc. do ponad 4,3 mln aut. W samym maju rejestracje zbliżyły się do 892 tys. sztuk, w porównaniu do 581,2 tys. w tym samym miesiącu rok wcześniej. Lider sprzedaży na unijnym rynku – Grupa Volkswagena – poprawiła w maju ubiegłoroczną sprzedaż o prawie 72 proc. rejestrując 251 tys. aut i zwiększając rynkowy udział z 25,1 do 28,2 proc. Największy wzrost sprzedaży wśród marek koncernu odnotował Seat rejestrując o 140,5 proc. więcej samochodów niż w maju 2020 r. Prawie 74-procentowy wzrost miała Skoda, natomiast najsłabszy w tym gronie, ale w sumie całkiem niezły bo 43-procentowy odnotowało Porsche.

CZYTAJ TAKŻE: Założysz panele fotowoltaiczne – kupisz auto na prąd

Seat Leon.

O prawie połowę zwiększyło sprzedaż w maju Stellantis, o ponad 22 proc. Grupa Renault, ale obydwa koncerny zmniejszyły rynkowy udział w porównaniu z ub. rokiem. Na czwartym miejscu sprzedażowego rankingu znalazł się Hyundai, który poprawił ubiegłoroczny wynik bardzo mocno: o 79,4 proc. Za nim uplasowała się Grupa BMW z prawie 70-proc, wzrostem, a następnie Toyota i Daimler. W sumie wszyscy prezentowani przez dane ACEA producenci poprawili sprzedaż na poziomie dwucyfrowym, poza Mitsubishi, którego rejestracje spadły w maju o blisko 16 proc.

BMW serii 4

CZYTAJ TAKŻE: W Europie znaczny wzrost sprzedaży elektryków i hybryd

Najwięcej samochodów kupili w ubiegłym miesiącu Niemcy, gdzie rejestracje przekroczyły poziom 230,6 tys. rosnąc r/r o ponad 37 proc. Przeszło 40-proc. wzrosty rejestracji miały miejsce we Francji i Włoszech, o prawie 178 proc. więcej aut kupili w maju Hiszpanie. Polska ze sprzedażą 41,4 tys. samochodów okazała się w maju 5. rynkiem w Unii Europejskiej, podobnie jak po 5 miesiącach 2021 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

#RZECZoBIZNESIE: Bogusław Bławat: Jest luka na polskie auto elektryczne

Europejskie marki nie są zainteresowane w najbliższej dekadzie, żeby przejść z segmentu samochodów premium ...

Top 10: Najważniejsze premiery 2020 roku

Oto krótki przegląd dziesięciu ważnych premier motoryzacyjnych, które pojawią się na rynku w roku ...

Nowa tura dotacji do aut elektrycznych. Poprzedniej rząd jeszcze nie rozliczył

Po rządowym niewypale z dopłatami do samochodów elektrycznych, jest szansa na drugą falę dopłat. ...

Wszystko o zelektryfikowanych napędach Toyoty

Problem smogu i ocieplenia klimatu narasta od lat. Żeby walczyć z tymi zjawiskami branża ...

Niemcy znów dopłacą do zakupu auta?

Niemieckie koncerny motoryzacyjne apelują do rządu o wprowadzenie dopłat do zakupu nowych aut na ...

Ruszyła realizacja trójmiejskiej obwodnicy

Jest wreszcie szansa na rozładowanie wakacyjnych korków w rejonie Trójmiasta. Rozpoczęła się bowiem realizacja ...