Reklama

Kierowcy elektryków jeżdżą więcej niż właściciele aut spalinowych

Tak twierdzi Nissan, który pokazuje, że kierowcy samochodów elektrycznych pokonują spore odległości. Rocznie przejeżdżają średnio o 630 km więcej niż kierowcy pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi.

Publikacja: 17.06.2021 07:29

Kierowcy elektryków jeżdżą więcej niż właściciele aut spalinowych

Foto: moto.rp.pl

Badanie na zlecenie marki przeprowadziła firma OnePoll na grupie 7000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii, Włoch i krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja i Dania), które wykazało, że właściciele e-aut pokonują rocznie średnio 14 200 km. Porównując te dane z wynikami uzyskanymi przez kierowców samochodów spalinowych, wychodzi, że ta grupa przejeżdża średnio 13 600 km.

CZYTAJ TAKŻE: Nissan Leaf obchodzi swoje 10. urodziny

Wśród uczestników badania w Europie najwięcej kilometrów przejechali włoscy kierowcy samochodów elektrycznych, osiągając średnio przebieg ponad 15 000 km rocznie, a tuż za nimi uplasowali się kierowcy z Niderlandów (14 800 km). W krajach, w których przeprowadzano badanie 69 proc. kierowców w badanych krajach samochodów elektrycznych jest zadowolonych z dostępnej obecnie infrastruktury stacji ładowania. Prawie połowa (47 proc.) badanych kierowców samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym mówi, że największą zaletą napędu spalinowego jest większa swoboda w kwestii zasięgu. Dla 58 proc. kierowców pojazdów spalinowych nie jest skłonnych do rozważenia zakupu pojazdu w pełni elektrycznego z powodu niewielkiego zasięg samochodów elektrycznych. 38 proc. kierowców pojazdów spalinowych uważa, że najbardziej zachęciłby ich zwiększony zasięg. 32 proc. kierowców pojazdów spalinowych zachęciłaby łatwość ładowania. 30 proc. uważa, że do zmiany napędu przekonałaby ich lepsza infrastruktura ładowania.

""

Foto: moto.rp.pl

W kontrze do tego stoją właściciele samochodów elektrycznych: 70 proc. kierowców jeżdżących dziś samochodami elektrycznymi w badanych krajach stwierdza, że ich doświadczenia związane z zasięgiem są lepsze niż się spodziewali. Badanie ujawnia coś co już dawno wiadomo – silną rozbieżność pomiędzy opiniami na temat ładowania i infrastruktury wyrażonymi przez kierowców pojazdów elektrycznych korzystających już z tych urządzeń, a wrażeniami kierowców pojazdów spalinowych, którzy nie mieli jeszcze okazji z nich korzystać.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: W Polsce hamuje budowa sieci ładowania e-aut

""

Foto: moto.rp.pl

– 56 proc kierowców w badanych krajach pojazdów spalinowych, którzy nie rozważają zakupu samochodu elektrycznego, uważa, że liczba punktów ładowania jest niewystarczająca
– 56 proc uważa, że zakup samochodów elektrycznych jest droższy w porównaniu z ich odpowiednikami z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi
– 48 proc. sugeruje, że nie ma wystarczającej publicznej infrastruktury stacji ładowania.

""

Nissan Leaf

Foto: moto.rp.pl

Badanie na zlecenie marki przeprowadziła firma OnePoll na grupie 7000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii, Włoch i krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja i Dania), które wykazało, że właściciele e-aut pokonują rocznie średnio 14 200 km. Porównując te dane z wynikami uzyskanymi przez kierowców samochodów spalinowych, wychodzi, że ta grupa przejeżdża średnio 13 600 km.

CZYTAJ TAKŻE: Nissan Leaf obchodzi swoje 10. urodziny

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama