Na szczycie rankingu elektromobilności dziś w Europie stoją Niemcy, gdzie w I kwartale br. zarejestrowano 64 809 osobowych aut elektrycznych. W Polsce – 940.

Drugie miejsce z wynikiem o połowę mniejszym zajmuje Wielka Brytania – 31 779, a trzecie miejsce przypadło Francji z wynikiem 30 491 rejestracji osobowych aut elektrycznych w I kwartale 2021 roku. Na dalszych miejscach różnice te zamieniają się dosłownie w przepaść. W krajach takich jak Hiszpania – 3449 rejestracji, Portugalia – 1579 rejestracji, czy nawet Austria – 6622 rejestracje – dane te są zdecydowanie mniejsze. Na drugim biegunie są kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. A tych krajów oprócz Polski (940 rejestracji) jest w UE dwanaście.

CZYTAJ TAKŻE: Co psuje się w autach elektrycznych. Raport ADAC

Mercedes EQA

Oprócz odwrotu diesla, dane ACEA za I kwartał 2021 ukazały zatem jeszcze jedną ważną kwestię w Europie. Są nią ogromne różnice w rozwoju elektromobilności w poszczególnych krajach. Przy tak dużych różnicach oczywiste jest że Niemcy i pozostałe kraje z czołówki szybciej będą w stanie osiągnąć neutralność klimatyczną niż kraje, w których liczba rejestracji nie przekroczyła w I kwartale 2021 r. 1000 sztuk. Prawie połowa krajów należących do Unii Europejskiej ma zatem średnią rejestracji na poziomie 300 sztuk osobowych aut elektrycznych na kwartał. Podczas, gdy czołówka krajów UE ma średnią kwartału na poziomie 36 188 rejestracji.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla pod presją konkurencji. Produkcja Cybertrucka jeszcze w tym roku

Patrząc na aktualny stan rozwoju elektromobilności w Polsce, jeżeli nic nie przyspieszy, to z obecnym tempem rejestracji nowych aut elektrycznych na poziomie ok. 3760 sztuk rocznie, zapowiadany przez premiera Morawieckiego milion nowych aut elektrycznych osiągniemy za… 266 lat. Natomiast UE planuje neutralność klimatyczną już w 2050 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy powstanie nowe super Porsche?

Porsche zgłosiło w Europejskim Urzędzie Patentowym projekt nowego super sportowego samochodu. Czy będzie nowe ...

VW Arteon: Już nie tylko limuzyna, ale i kombi

Po trzech latach produkcji Arteon, który jest flagową limuzyną Volkswagena, został zmodernizowany. Najważniejsza nowość ...

Polestar Precept: Szwedzka wizja przyszłości

Polestar, marka zależna od Volvo miała zaprezentować na salonie w Genewie prototypowy model o ...

Nowe Suzuki Jimny na rynku wtórnym droższe niż w salonie

Suzuki Jimny czwartej generacji to fenomen, który chyba przerósł oczekiwania producenta. Popyt na mikroterenówkę ...

Luksemburg to pierwszy kraj na świecie z darmową komunikacją

Luksemburgu ma być pierwszym krajem na świecie, w którym ma być darmowy przejazd publiczną ...

Skarbówka z nieco bardziej budżetowymi autami. Rozstrzygnięto przetarg

Kontrowersyjny przetarg na zakup pojazdów dla Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) został rozstrzygnięty. Ostatecznie nie ...