Polacy nie jeżdżą najmłodszymi samochodami. Sprawdzamy jak ich średni wiek prezentuje się na tle innych krajów Europy.

Informacje dotyczące wieku aut eksploatowanych w Polsce nie przedstawiają się szczególnie optymistycznie. Eksperci z porównywarki Ubea.pl postanowili zwrócić uwagę, że dość wysoki wiek samochodów osobowych wcale nie jest tylko rodzimym problemem. Dane Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) pokazują, że nie tylko w Polsce średni wiek samochodu osobowego jest wyraźnie wyższy od unijnej średniej (10,8 roku w 2018 r.). Znacznie starsze pojazdy jeżdżą między innymi po greckich, litewskich, estońskich, czeskich oraz rumuńskich drogach. Najmłodszymi autami w Europie jeżdżą w Luksemburgu – średnio 6,4 roku, a najstarszymi na Litwie – 16,9 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Mniej wypadków i ofiar, ale większe koszty. To 2,7 proc. polskiego PKB

Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów podaje, że w 2018 r. średni wiek aut z wybranych krajów Starego Kontynentu wyglądał następująco:

1. Luksemburg – 6,4 roku
2. Wielka Brytania – 8,0 roku
3. Austria – 8,2 roku
4. Irlandia – 8,4 roku
5. Szwajcaria – 8,6 roku
6. Dania – 8,8 roku
7. Belgia – 9,0 roku
7. Francja – 9,0 roku
8. Niemcy – 9,5 roku
9. Szwecja – 9,9 roku
10. Słowenia – 10,1 roku
11. Norwegia – 10,5 roku
12. Holandia – 10,6 roku
13. Włochy – 11,3 roku
14. Finlandia – 12,1 roku
15. Hiszpania – 12,4 roku
16. Chorwacja – 12,6 roku
17. Portugalia – 12,9 roku
18. Łotwa – 13,9 roku
18. Polska – 13,9 roku
18. Słowacja – 13,9 roku
19. Węgry – 14,2 roku
20. Czechy – 14,8 roku
21. Grecja – 15,7 roku
22. Rumunia – 16,3 roku
23. Estonia – 16,7 roku
24. Litwa – 16,9 roku

CZYTAJ TAKŻE: TOP 11 | Najlepiej sprzedawane miejskie SUV-y

 

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zakopianka: pierwszy tunel przebity

Dwie ekipy drogowców, które drążą z przeciwległych stron dwukomorowy tunel na zakopiance pod górą ...

Kto zarabia najwięcej w koncernach motoryzacyjnych

W świecie motoryzacji wynagrodzenia prezesów i dyrektorów generalnych idą w miliony dolarów. Najhojniej płaci ...

W Austrii pojedziemy inteligentną autostradą

Innowacyjny system sterowania ruchem, ułatwiający wymianę informacji pomiędzy samochodami a drogą, wdrażany jest na ...

Volkswagen: Kurs na czystą mobilność

Volkswagen opracowuje jednolitą koncepcję zastosowania w przyszłości napędu elektrycznego. Jeśli spojrzeć na dane Goddard ...

Daimler koryguje w dół prognozę zysków

Daimler skorygował w dół prognozę zysku na rok 2018. Powodem jest podwyższenia cła w ...

Ford coraz bliżej Volkswagena

Już nie tylko współpraca przy produkcji aut dostawczych i pickupów. Volkswagen i Ford wspólnie ...