Na Południowej Obwodnicy Warszawy prace wykonawcze są coraz bardziej zaawansowane. Znika wykop stworzony ze względu na konieczność wybudowania tunelu pod dzielnicą Ursynów, jak też przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zaawansowanie prac nad Południową Obwodnicą Warszawy (POW) określane jest na blisko 80 proc. Wykonawca trasy przekopał się już przez całą długość tunelu (2,3 km), a ziemia z jego środka została wywieziona – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Duża część tunelu (odcinek na Ursynowie) była budowana odkrywkowo. Dla łatwiejszej pracy w płycie stropowej zostały wykonane niewielkie otwory (obecnie są one zasklepiane), które wykorzystywano do wydobywania ziemi oraz dostarczania nimi materiałów budowlanych do budowy płyty dennej. Wykonany został już cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów.

CZYTAJ TAKŻE: Opóźni się otwarcie „Zakopianki”. GDDKiA wyrzuciła z budowy wykonawcę.

– Na bieżąco wykonywane są roboty związane z budową wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej wewnętrznej, stropu pośredniego w środkowej nawie technologicznej (wykonano ok. 40 proc.) i nisz alarmowych, odwodnienia tunelu itp. – podaje w oficjalnym komunikacie GDDKiA.

Tunel stanowi jedynie połowę trasy S8 na odcinku nazywanym Południową Obwodnicą Warszawy. Budowanie odkrywkowe w mieście stanowi zawsze duże wyzwanie oraz konieczność reorganizacji ruchu. Wszystko wskazuje na to, że prace zostaną zakończone sukcesem, czego dowodem jest choćby powolne przywracanie ruch naziemnego oraz humusowanie trenu pod zieleniec i tworzenie miejsc parkingowych. Prace naziemne wykonywane są pomiędzy ul. Pileckiego, ul. Stryjeńskich, w ciągu ul. Płaskowickiej na wysokości ronda ul. Pileckiego oraz na ul. Rosoła.

CZYTAJ TAKŻE: Gierkówka stanie się trzypasmową autostradą!

To nie wszystko co się dzieje na budowie POW. Jak przekazała GDDKiA, nadal trwają prace wykończeniowe przy węźle Warszawa Ursynów. Oznacza to, że obecnie wykonywane są mury oporowe z gruntu zbrojonego, umocnienie stożków przyczółków czy skarp nasypów. Na dwóch obiektach węzła, po zachodniej stronie tunelu oraz na jednym z obiektów po wschodniej części, ułożono warstwę asfaltu lanego. Przy zachodnim portalu tunelu budowane są budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa. Zaawansowanie prac Dyrekcja określa na blisko 80 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nr 1 w Europie. VW Golf VII dystansuje konkurencję

To już ostatni zryw Golfa VII. Krótko przed premierą swojego następcy kompakt z Wolfsburga ...

DCC – zawieszenie adaptacyjne. Sport i komfort na co dzień

Chcąc połączyć właściwości jezdne nacechowane sportem z tymi bardziej komfortowymi, inżynierowie opracowali system DCC. ...

Prawie połowa aut Toyoty w Europie to hybrydy

Toyota Motor sprzedała w I kwartale w Europie 280 300 samochodów, w tym 125 ...

Jetta: Volkswagen powołał do życia tanią markę

VW chce podbić rynek tanich samochodów w Chinach. W tym celu założona została firma ...

Twój pies boi się fajerwerków? Ford pomoże…

Ford, w ramach inicjatywy Interwencje chce pomóc psom, które boją się hałasu. Innowacyjna buda ...

Koniec z targami samochodowymi we Frankfurcie?

Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego VDA (Verband der Automobilindustrie) chce na początku przyszłego roku zdecydować, ...