Reklama

Volkswagen ucieka z produkcją do Polski

Niemiecki koncern szuka oszczędności. Po przeliczeniu kosztów, chce przenieść produkcję większości aut użytkowych do Polski.

Publikacja: 26.06.2020 11:58

Volkswagen ucieka z produkcją do Polski

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen ogłosił, że w przeciągu kilku lat chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkcyjnych samochodów użytkowych. Jest to tym samym duża szansa dla Polski, ponieważ to właśnie do naszego kraju, ma zostać przeniesiona produkcja dostawczaków – poinformował w wywiadzie przeprowadzonym przez Automobilwoche Thomasem Sedranem, szef VW Samochodów Użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen podał cenę elektrycznego ID.3

Firma chce zmniejszyć zatrudnienie w zakładach w Hanowerze z 15 do 10 tys. osób. Dodatkowo planuje reorganizację pracy tak, aby powstawały tam najdroższe vany klasy premium. Takie działania są podyktowane oszczędnościami. Według szefa działu samochodów użytkowych Volkswagena, w Niemczech nie da się produkować vanów wartych poniżej 20 tys. euro bez dokładania do interesu. Można więc zakładać, że już niedługo polskie zakłady Volkswagena będą miały więcej pracy.

""

Fabryka Volkswagena w Hanowerze.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen jest największym producentem pojazdów w Polsce, jak też największym pracodawcą w Wielkopolsce. Zatrudnia ponad 11 tys. osób w czterech zakładach. Mimo to planowane są w nich cięcia i redukcje kadry. Według informacji podanych przez „PB”, do 2021 roku pracę może stracić nawet 450 osób.

Reklama
Reklama

Volkswagen ogłosił, że w przeciągu kilku lat chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkcyjnych samochodów użytkowych. Jest to tym samym duża szansa dla Polski, ponieważ to właśnie do naszego kraju, ma zostać przeniesiona produkcja dostawczaków – poinformował w wywiadzie przeprowadzonym przez Automobilwoche Thomasem Sedranem, szef VW Samochodów Użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen podał cenę elektrycznego ID.3

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama