Volkswagen ucieka z produkcją do Polski

Niemiecki koncern szuka oszczędności. Po przeliczeniu kosztów, chce przenieść produkcję większości aut użytkowych do Polski.

Publikacja: 26.06.2020 11:58

Volkswagen ucieka z produkcją do Polski

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen ogłosił, że w przeciągu kilku lat chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkcyjnych samochodów użytkowych. Jest to tym samym duża szansa dla Polski, ponieważ to właśnie do naszego kraju, ma zostać przeniesiona produkcja dostawczaków – poinformował w wywiadzie przeprowadzonym przez Automobilwoche Thomasem Sedranem, szef VW Samochodów Użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen podał cenę elektrycznego ID.3

Firma chce zmniejszyć zatrudnienie w zakładach w Hanowerze z 15 do 10 tys. osób. Dodatkowo planuje reorganizację pracy tak, aby powstawały tam najdroższe vany klasy premium. Takie działania są podyktowane oszczędnościami. Według szefa działu samochodów użytkowych Volkswagena, w Niemczech nie da się produkować vanów wartych poniżej 20 tys. euro bez dokładania do interesu. Można więc zakładać, że już niedługo polskie zakłady Volkswagena będą miały więcej pracy.

""

Fabryka Volkswagena w Hanowerze.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen jest największym producentem pojazdów w Polsce, jak też największym pracodawcą w Wielkopolsce. Zatrudnia ponad 11 tys. osób w czterech zakładach. Mimo to planowane są w nich cięcia i redukcje kadry. Według informacji podanych przez „PB”, do 2021 roku pracę może stracić nawet 450 osób.

Volkswagen ogłosił, że w przeciągu kilku lat chce zlikwidować około 5 tys. etatów w niemieckich zakładach produkcyjnych samochodów użytkowych. Jest to tym samym duża szansa dla Polski, ponieważ to właśnie do naszego kraju, ma zostać przeniesiona produkcja dostawczaków – poinformował w wywiadzie przeprowadzonym przez Automobilwoche Thomasem Sedranem, szef VW Samochodów Użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen podał cenę elektrycznego ID.3

Tu i Teraz
W tej branży nadal rządzą silniki spalinowe. Najnowszy ma 5-cyl. i 11 l pojemności
Tu i Teraz
Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy
Tu i Teraz
Amerykanie mają zaskakujący pomysł. Koniec z systemem "start-stop" w samochodach
Tu i Teraz
Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby