Volkswagen rezygnuje z produkcji kilku modeli

Volkswagen rewiduje swoje portfolio i plany produkcyjne. To oznacza, że kilka modeli nie otrzyma swojego następcy, a zaplanowane nie pojawią się w ofercie.

Publikacja: 23.06.2020 02:30

Volkswagen rezygnuje z produkcji kilku modeli

Foto: moto.rp.pl

Koniec z nadziejami. Zaprezentowany w 2019 roku koncepcyjny model ID Buggy nie będzie produkowany. Model inspirowany był kultowymi w USA w latach 60. Buggy zbudowanymi na bazie Garbusa. Nowa, koncepcyjna odsłona miała napęd w pełni elektryczny, płaską baterię o pojemności 62 kWh, moc 200 KM i zasięg ok 250 km. Na jazdę po plaży wystarczy. Auto zostało bardzo ciepło przyjęte. Volkswagen chciał je wdrożyć do produkcji seryjnej. Pomóc miał w tym start-up start-up e.Go Mobile z niemieckiego Aachen. Mała firma niestety zbankrutowała co sprawiło, że VW utracił partnera i zakład produkcyjny, a koncern z Wolfsburga nie chce budować auta we własnym zakresie. ID Buggy nie powstanie. Projekt ląduje w szufladzie.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID. Space Vizzion: Elektryczna przyszłość Passata Kombi

""

Volkswagen ID Buggy.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

To nie koniec cięć. Wszystko wygląda na to, że następcy nie doczeka się Golf Sportsvan. Plotki o wygaszeniu tego modelu pojawiły się już od 2019 roku. Powód w tym przypadku jest jasny. Sportsvan to kompaktowy van, a auta z takim nadwoziem sprzedają się, w porównaniu do SUVów o wiele gorzej. Rachunek ekonomiczny wygrywa.

""

Volkswagen Golf Sportsvan.

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen rozważa również brak następcy dla modeli Touran i Sharan. Obecne generacje tych modeli pewnie pozostaną w ofercie jeszcze przez kilka lat. Jednak nowej generacji żaden z nich się nie doczeka.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen podał cenę elektrycznego ID.3

""

Volkswagen Touran.

Foto: moto.rp.pl

""

Volkswagen Sharan.

Foto: moto.rp.pl

Koniec z nadziejami. Zaprezentowany w 2019 roku koncepcyjny model ID Buggy nie będzie produkowany. Model inspirowany był kultowymi w USA w latach 60. Buggy zbudowanymi na bazie Garbusa. Nowa, koncepcyjna odsłona miała napęd w pełni elektryczny, płaską baterię o pojemności 62 kWh, moc 200 KM i zasięg ok 250 km. Na jazdę po plaży wystarczy. Auto zostało bardzo ciepło przyjęte. Volkswagen chciał je wdrożyć do produkcji seryjnej. Pomóc miał w tym start-up start-up e.Go Mobile z niemieckiego Aachen. Mała firma niestety zbankrutowała co sprawiło, że VW utracił partnera i zakład produkcyjny, a koncern z Wolfsburga nie chce budować auta we własnym zakresie. ID Buggy nie powstanie. Projekt ląduje w szufladzie.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy