Volkswagen ID.3 wjechał na polski rynek. Na początku zostaną dostarczone samochody w odmianie 1ST, oferujące najwyższy standard wyposażenia oraz z zasięgiem około 420 km.

Pierwsze elektryczne Volkswageny ID.3 w wersji 1ST można było zarezerwować wyłącznie w ciemno. Klienci zainteresowani zakupem musieli wpłacić zaliczkę, mimo że oficjalne ceny nie były znane. Na ten krok zdecydowało się na całym świecie ok. 30 tys. interesantów. Teraz przyszedł czas na oficjalne przedstawienie cenników oraz wyposażenia podstawowego. Póki co nie podana została jednak pełna oferta. Jak na razie niemiecki koncern odniósł się wyłącznie do inauguracyjnej odmiany 1ST.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.3, Joachim Löw i mur berliński

Potwierdziły się zatem słowa Michała Świtaja, koordynatora ds. elektromobilności marki Volkswagen, który powiedział, że: – Najprawdopodobniej na przestrzeni lipca, jeszcze przed publikacją cennika ID.3, udostępnimy cennik ID.3 w wersji 1ST, dotyczący wyprodukowanych już aut dostępnych w naszych magazynach. Obecność tych samochodów w tzw. ofercie placowej, to naturalna konsekwencja metodologii, jaką obraliśmy w ramach pre-bookingu”. Warto jednak nadmienić, że nie każdy z zainteresowanych, zdecydował się ostatecznie na zarezerwowanie nowego ID.3. Dzięki temu pojawiły się wolne egzemplarze, które będą dostępne za pośrednictwem konfiguratora na stronie producenta.

Volkswagen ID.3.

Trzy kolory i trzy wersje wyposażenia
ID.3 jest pierwszym z nowej generacji aut elektrycznych niemieckiego koncernu. Został zbudowany na dedykowanej platformie (MEB), w którą wkomponowano akumulatory o pojemności 58 kWh. Dzięki temu zasięg auta wynosi około 420 km – przynajmniej w odmianie 1ST. Docelowo do wyboru będą jeszcze dwie wersje z mniejszym (45 kWh) oraz większym (77 kWh) akumulatorem. Pierwszy z nich będzie miał zasięg do 330 KM, a drugi nawet do 550 km.

Początkowo ID.3 będzie dostępny wyłącznie w tych trzech kolorach.

Do napędu służy silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi, o mocy 150 kW (204 KM), generujący 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie 0-60 km/h w przeciągu 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na 160 km/h. Na początku auto będzie dostępne w trzech kolorach oraz trzech wariantach wyposażenia. Najtańszy ID.3 w wersji 1ST, to wydatek 167 190 zł. W tej cenie otrzymujemy m.in. w system Voice Control, nawigację, aktywny tempomat, radio cyfrowe DAB+, podgrzewane siedzenia przednie oraz koło kierownicy, 18-calowe koła, podłokietnik oraz kabel do ładowania Mode 2.

Za 194 390 zł – ID.3 1ST Plus – dodatkowo dostaniemy kamerę cofania, aktywny tempomat ACC, bezkluczykowy dostęp do auta, dwa porty USB-C w desce rozdzielczej, ciekawszą stylistycznie tapicerkę foteli czy iluminację we wnętrzu. Ta wersja wyróżnia się też zewnętrznie. Mowa o dwubarwnym nadwoziu, przyciemnianych szybach, dodatkowymi wstawkami w srebrnym kolorze, matrycowych światłach IQ Light, matrycowych lampach z tyłu oraz obręczami kół o średnicy 19 cali.

Najbogatszy wariant limitowanej serii 1ST ma przydomek „Max”. Osoby decydujące się na tą odmianę dostaną dodatkowo panoramiczny szklany dach oraz wyświetlacz head-up display wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości. To nie jedyne dodatki jakie otrzymają klienci kupujący ID.3. Wraz z samochodem otrzymają ładowarkę naścienną WallBox o maksymalnej mocy ładowania do 11 kW. Poza tym jest też rok bezpłatnego zasilania samochodu energią elektryczną do 2000 kWh. Dotyczy to stacji ładowania działających w sieci IONITY oraz tam, gdzie funkcjonuje aplikacja WeCharge Volkswagena.

Najtańszy ID.3 w wersji 1ST, to wydatek 167 190 zł. Ile kosztuje konkurencja?
W segmencie C, do którego należy również ID.3, jak na razie nie ma za dużej konkurencji o podobnej mocy.
– BMW i3 – od 184 200 zł (184 KM)
– Nissan Leaf – od 177 650 zł (217 KM)
– Kia Soul – od 160 990 zł (204 KM)
– Kia eNiro – od 167 990 zł (204 KM)
Mini Cooper SE – od 139 700 zł (184 KM)

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID Space Vizzion: W 2021 trafi do salonów

Volkswagen ID.3.
Volkswagen ID.3 1st Edition.
Volkswagen ID.3.
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3.

Volkswagen ID.3.
Model ID.3 to początek elektrycznej inwazji Volkswagena.

Volkswagen ID.3.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault ZOE Z.E. 50: Dobra zmiana

Przed Renault stało duże wyzwanie. Ich elektryczny samochód, ZOE, jest jednym z popularniejszych w ...

Daimler i BMW wykładają 1 mld euro i wjeżdżają także do Polski. To początek rewolucji

Hive - hulajnogi elektryczne na minuty od Daimlera - lada dzień pojawią się na ...

Nowe BMW serii 1: Od teraz z przednim napędem

Na koniec września 2019 roku BMW wprowadza na rynek ową generację serii 1. Cecha ...

Hennessey Maximus: Jeep z mocą ponad 1000 KM

Jeep Gladiator w wersji specjalnej - moc 1014 KM, maksymalny moment obrotowy 1265 Nm. ...

Historia motoryzacji | Suzuki Jimny: Długowieczny

Każda z generacji Suzuki Jimny była produkowana bez większych zmian przez długie lata. To ...

Ceny | Suzuki Jimny: Bezkonkurencyjne

Jeszcze go nie ma, a już stał się ulubionym modelem Suzuki. Kwadratowe Suzuki Jimny ...