Policja się zbroi. Kupuje pancerne terenówki

Polska policja wybrała się na wyjątkowe zakupy. Tym razem w kręgu zainteresowań są opancerzone pojazdy terenowe, które mają wytrzymać ostrzał z borni kalibru 7,62 mm. To nie wszystko. Samochody powinny wytrzymać wybuch miny.

Publikacja: 27.05.2020 23:26

Policja się zbroi. Kupuje pancerne terenówki

Foto: moto.rp.pl

W tym roku policyjna flota powiększy się o dwa dodatkowe auta. Nie są to jednak zwyczajne samochody, choć mają tak wyglądać. Są to nieoznakowane, opancerzone radiowozy z napędem 4×4, które mają wytrzymać ostrzał z broni kalibru 7,62 mm oraz wybuch min. Pojazdy mają brać udział w akcjach i operacjach policyjnych oraz służyć do transportu osób i przesyłek wymagających zwiększonej ochrony.

""

BMW X5 Protection wygląda jak normalny SUV. W rzeczywistości to opancerzony samochód, który wytrzyma ostał karabinu.

moto.rp.pl

Policja szczegółowo określiła wytyczne co do pojazdów. Wśród nich można wymienić takie detale jak kabina, która powinna wytrzymać ostrzał z dowolnego kąta pociskami kalibru co najmniej 7,62 mm oraz wybuch min. Poza tym odporność na detonację ma wynosić tzw. ekwiwalent 2 granatów ręcznych DM 51 – pod podłogą lub 15 kg TNT – trotyl używany m.in. w górnictwie, z odległości 4 metrów z boku pojazdu.

CZYTAJ TAKŻE: Policja będzie miała nowe radiowozy

Wśród innych wymagań podano wymiary pojazdów. Mają one mieć rozstaw osi nie mniej niż 2,9 metra i nie większy niż 3 metry. Długość powinna mieścić się w zakresie 4,9-5,1 metra, szerokość w zakresie 1,85-2,1 metra, a parametry terenowe powinny wynosić:
kąt natarcia – min. 23 stopnie
kąt zejścia – min. 20 stopni
kąt rampowy – min. 18 stopni
prześwit – min. 19 cm

""

moto.rp.pl

Do napędu ma służyć silnik benzynowy o 8-cylindrach ustanowionych w układzie „V” o objętości skokowej minimum 4,35-litra i mocy nie mniejszej niż 275 kW (więcej niż 360 KM). Do tego oczywiście automatyczna skrzynia biegów, zbiornik paliwa nie mniejszy niż 80-litrów, opony z wkładkami Run Flat – odpornymi na przebicie. Policja nie zapomniała wspomnieć również o osiągach i wyposażeniu. Otóż pojazdy muszą minimalnie rozpędzać się do 175 km/h. natomiast pod względem wyposażenia powinny zawierać: oświetlenie LED lub laserowe, automatyczna klimatyzacja, tempomat, Bluetooth, czujniki parkowania, podgrzewane dysze spryskiwaczy, kamerę cofania, czy co najmniej 10-calowy ekran w konsoli. To nie koniec wytycznych. Otóż policja chce mieć w samochodach jak największą pojemność akumulatorów oraz moc alternatora.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa broń policji. Kontrole prowadzone z powietrza

Długa lista wymagań co do pojazdów opancerzonych na tym się nie kończy. Policja zastrzega, że wraz z pojazdem mają zostać dostarczone pakiety logistyczne z zestawem części zapasowych. Wśród nich są: felgi, żarówki, tarcze hamulcowe, amortyzatory, wycieraczki czy łańcuchy przeciwśnieżne. Nowe nieoznakowane, pancerne radiowozy będzie można poznać po czarnym kolorze, dodatkowym antenom policyjnym – choć swoim kształtem mają jak najbardziej przypominać te seryjnie montowane w pojeździe oraz brakiem podpisów na ramkach rejestracyjnych.

""

moto.rp.pl

W tym roku policyjna flota powiększy się o dwa dodatkowe auta. Nie są to jednak zwyczajne samochody, choć mają tak wyglądać. Są to nieoznakowane, opancerzone radiowozy z napędem 4×4, które mają wytrzymać ostrzał z broni kalibru 7,62 mm oraz wybuch min. Pojazdy mają brać udział w akcjach i operacjach policyjnych oraz służyć do transportu osób i przesyłek wymagających zwiększonej ochrony.

Policja szczegółowo określiła wytyczne co do pojazdów. Wśród nich można wymienić takie detale jak kabina, która powinna wytrzymać ostrzał z dowolnego kąta pociskami kalibru co najmniej 7,62 mm oraz wybuch min. Poza tym odporność na detonację ma wynosić tzw. ekwiwalent 2 granatów ręcznych DM 51 – pod podłogą lub 15 kg TNT – trotyl używany m.in. w górnictwie, z odległości 4 metrów z boku pojazdu.

Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych