Reklama

Przebito drugi tunel na przyszłej Zakopiance

Pod górą Luboń Mały przebito drugi tunel na budowanej trasie pomiędzy miejscowościami Lubień a Rabką Zdrój. Ma dwa kilometry długości i stanowi kontynuację drogi S7, która ma zastąpić wysłużoną Zakopiankę.

Publikacja: 28.04.2020 18:22

Przebito drugi tunel na przyszłej Zakopiance

Foto: moto.rp.pl

Prace nad drążeniem tunelu pod górą Luboń Mały rozpoczęły się 6 marca 2017 roku. Po ponad trzech latach udało się budowniczym zakończyć drążenie od północy i południa dwóch tuneli. Pierwszy z nich – prawa nitka – przebito w październiku 2019 roku. Natomiast drugi ukończono wczoraj (27 kwietnia 2020). – Dzisiejsza uroczystość z pewnością cieszy użytkowników dróg nie tylko w Małopolsce, ale również turystów, którzy odwiedzają Podhale i Tatry. Prace budowlane są prowadzone rzetelnie, skutecznie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Liczę, że wszyscy zaangażowani w tę inwestycję staną na wysokości zadania i już w 2021 r. kierowcy będą mogli skorzystać z tunelu pod górą Luboń Mały – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Gierkówka stanie się trzypasmową autostradą!

""

Foto: moto.rp.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podała również, że prace nie zostały wstrzymane ze względu na pojawienie się pandemii koronawirusa. Wszyscy pracownicy stosują się do zaleceń związanych ze stanem epidemicznym. Dodatkowo ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót, dopuszczone zostało wykonywanie prac w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Kolejnym etapem jest rozpoczęcie prac adekwatnych do tych co wykonywane są na prawej nitce tunelu, czyli są to roboty przy obudowie docelowej, niszach alarmowych i hydrantowych. Następnie rozpoczną się prace wykończeniowe.

CZYTAJ TAKŻE: Zakopianka: pierwszy tunel przebity

Reklama
Reklama

Prace nad drążeniem tunelu pod górą Luboń Mały rozpoczęły się 6 marca 2017 roku. Po ponad trzech latach udało się budowniczym zakończyć drążenie od północy i południa dwóch tuneli. Pierwszy z nich – prawa nitka – przebito w październiku 2019 roku. Natomiast drugi ukończono wczoraj (27 kwietnia 2020). – Dzisiejsza uroczystość z pewnością cieszy użytkowników dróg nie tylko w Małopolsce, ale również turystów, którzy odwiedzają Podhale i Tatry. Prace budowlane są prowadzone rzetelnie, skutecznie i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Liczę, że wszyscy zaangażowani w tę inwestycję staną na wysokości zadania i już w 2021 r. kierowcy będą mogli skorzystać z tunelu pod górą Luboń Mały – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama