Karim Habib, szef globalnego Kia Design Center, nie ukrywa swojego zadowolenia: — Dążymy do tego, aby coraz bardziej fascynowały nabywców. Kia XCeed świetnie wpisuje się w tę wizję. Jestem bardzo dumny, że wysiłki naszych stylistów doceniają klienci na całym świecie — powiedział Habib. — Uczestniczymy w tej rywalizacji od kilku lat i trzeba przyznać, że dobrze nam idzie. Zdobyliśmy chyba już pięciokrotnie najbardziej prestiżowy tytuł „Best of Best”. Dla nas, projektantów, jest to wielkie wsparcie. Pokazuje menedżerom marki, że mieliśmy rację podejmując konkretne decyzje — mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Gregory Gauilleme, szef europejskich projektantów Kia, którzy stworzyli XCeeda. A na pytanie, czy takie nagrody przekonują zarząd, że warto słuchać projektantów już nie był takim optymistą i odpowiedział: — Mamy świadomość, że każde auto, które zostało skierowane do produkcji, trafiło na taśmy nie dlatego, że jest piękne, tylko dlatego, że jest pod każdym względem najlepsze, uwzględniając możliwości marki. Zawsze jednak ostatnie słowo należy do prezesa. Ostateczny wygląd to wypadkowa procesu eliminacji dziesiątków pomysłów. Niestety — mówił Gregory Gauilleme.
Kia XCeed.
W przypadku XCeeda to kolejna nagroda. Wcześniej zdobył wyróżnienia w konkursie iF Award. W 2019 roku XCeed otrzymał również „Złotą Kierownicę” w Niemczech i zdobył tytuł w kategorii „Urban Car” w konkursie Women’s World Car of the Year. W Polsce w plebiscycie Auto Lider 2020 XCeed zdobył tytuł „Samochód Kompaktowy Roku” natomiast w konkursie The Best of Moto został „Najbardziej praktycznym modelem roku”. XCeed zwyciężył także w polskiej edycji Car of The Year 2020.
Jak informuje Kia ten model został zaprojektowany jako alternatywa dla klasycznych kompaktowych SUV-ów. Nawet w terminologii tej marki nazywany jest CUV (Crossover Utility Vehicle). W porównaniu z SUVami ma oferować bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy oraz gwarantować większą precyzję prowadzenia i wyższy komfort podróżowania.